گردشگری و توریسم

هلاکت 14 تروریست در عملیات ارتش سوریه

به گزارش روز جمعه نهاد موسوم به “دیده بان حقوق بشر سوریه”، این تروریست ها در چند ساعت گذشته در شمال و شمال غرب حماه ازپای درآمدند و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه های نزدیک به تروریست ها نیز امروز از زخمی شدن “عبدالباسط ساروت” از مسئولان گروه جیش العزه از زیرمجموعه های گروه تروریستی ارتش آزاد در شمال غرب حماه خبر دادند.

در چند روز گذشته و با افزایش نقض آتش بس در استان های حلب، حماه و ادلب توسط تروریست ها، ارتش سوریه و جنگنده های روسی مواضع تروریست ها را در این مناطق زیر آتش سنگین خود گرفته اند.

نیروهای سوری از روز شنبه ۲۱ اردیبهشت موفق شدند بخش هایی از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب را از اشغال گروه های تروریستی آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه در چند روز گذشته نیز عملیات دقیقی را علیه برخی مواضع تروریست ها در حومه حماه انجام داده بودند که به آزادی برخی شهرک ها و روستاها از جمله قلعه مضیق، روستای الکرکات، التوینه و کفرنبوده در اطراف حماه در جنوب استان ادلب منجر شده بود.

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۶ شهریور ۱۳۹۷) در شهر «سوچی» روسیه درباره ادلب به توافقی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ۱۳۹۷) تا عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب، منطقه عاری از سلاح ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.

منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی مستمر به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

شبک **۶۱۱۶**۱۸۵۹