گردشگری و توریسم

روزه داران بیجاری بیش از چهار میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

جواد عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم روزه دار بیجاری در روز عید سعید فطر بیش از چهار میلیارد ریال زکات فطریه خود را به صورت نقدی در صندوق‌های پیش بینی شده و الکترونیکی به حساب کمیته امداد واریز کردند.
وی با اشاره به اهمیت همیاری محرومین و نیازمندان در بخش‌های کمک هزینه تحصیلی، مسکن، معیشت و سایر موارد مددجویان افزود: حدود ۶۰ درصد زکات فطریه (۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال) در این بخش‌ها هزینه خواهد شد.
عزیزی اضافه کرد: از ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده (یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال) نیز در طرح عام المنفعه شهرستان هزینه می‌شود.

او با اشاره به اینکه مبلغ فطریه برای هر نفر براساس قوت غالب گندم ۸۰ هزار ریال تعیین شده است، یادآور شد: بیشتر روزه داران بیجاری مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به ازای هر نفر پرداخت کردند.

مدیر کمیته امداد بیجار گفت: زمان وجوب زکات فطره از غروب شب عید فطر است و مراجع تقلید، تأخیر پرداخت آن را بعد از نماز عید جایز نمی‌دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت کند.

عزیزی افزود: آن دسته از روزه دارانی که تاکنون موفق به پرداخت زکات فطریه خود نشده‌اند می‌توانند از روش آنی پرداخت با شماره گیری کد *۸۸۷۷*۰۱۱*۵*۵# از طریق تلفن همراه و یا از طریق تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ زکات خود را پرداخت کنند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد و ۲۴۵۰ خانوار در این شهرستان زیر پوشش خدمات کمیته امداد (ره) قرار دارند.

۹۹۴۳/‌۹۱۰۲