گردشگری و توریسم

مخالفان سودانی، گفت و گو با شورای نظامی را نپذیرفتند

به گزارش بامداد پنجشنبه شبکه المیادین از خارطوم، نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر از نیروهای مسلح سودان خواستند که از ملت دفاع کنند.

شورای نظامی انتقالی در سودان پس از کشتار روزگذشته معترضان بار دیگر خواستار مذاکره درباره مقدمات دوره انتقالی شده بود.

نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر روز چهارشنبه گذشته در بیانیه ای اعلام کردند که شورای انتقالی از عملی شدن خواسته و آرزوی مردم سودان جلوگیری می کنند.

شورای نظامی همچنین “یاسر عرمان” نائب رئیس جنبش مردمی برای آزادی سودان را بازداشت کرد.

این درحالی است که شمار کشته های حمله به تحصن کنندگان مقابل مقر وزارت دفاع سودان در خارطوم تاکنون به ۶۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری فرانس پرس نیز به نقل از کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که از روز دوشنبه تاکنون دستکم ۱۰۱ شهروند معترض توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند که جسد ۴۰ نفر از رودخانه نیل گرفته شده است.

براساس اعلام کمیته پزشکان در چند روز گذشته ۳۲۶ نفر نیز در حمله نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد، اما بسرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند که سرانجام حکومت وی ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون شد.

معترضان رفته رفته خواسته‌های خود را افزایش دادند که پایان یافتن حکومت “عمر البشیر” و ایجاد یک حکومت دموکراتیک از خواسته‌های بعدی معترضان بود.

اکنون گروه‌های معترض سودانی خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دموکراتیک هستند و برای رسیدن به خواسته‌های خود همچنان به اعتراض و تحصن در خیابان‌ها و میدان اصلی پایتخت و مقابل وزارت دفاع ادامه می‌دهند.

شبک **۶۱۱۶**۱۸۵۹