گردشگری و توریسم

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نرخ تاکسی در بیرجند

به گزارش روابط عمومی شهرداری بیرجند یدالله غلام پور روز یکشنبه افزود: برچسب نرخ کرایه تاکسی، نرخ نامه مصوب و پل‌های ارتباطی برای دریافت شکایات و انتقادات در تاکسی ها مقابل دید افراد گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: جانمایی ایستگاه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر افزایش دسترسی مسافران، زمان سفرهای درون شهری را نیز کاهش دهد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: تمامی تاکسی‌ها این برچسب را دارند و اگر تاکسی این برچسب را نداشته باشد، تخلف است و مردم در صورت مشاهده می‌توانند این تخلفات را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه هنوز برنامه‌ای در سال جاری در زمینه سهمیه بندی بنزین تاکسی‌ها ابلاغ نشده است ادامه داد: اجرای سامانه پرداخت الکترونیک در بیرجند به عنوان اولین شهر ایران در سال ۸۹ آغاز شد.

غلام پور با اشاره به اینکه «تاچ سی» تنها تاکسی اینترنتی مجوزدار در بیرجند است که فعالیت می‌کند تصریح کرد: این شرکت حدود ۳۰ درصد ارزانتر از آژانس‌های تاکسی تلفنی خدمات خود را ارائه می‌کند و شهروندان بیرجند می‌توانند با کد تخفیف BIRJAND اولین سفر خود را در این شهر به صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: کارگاه آموزشی آشنایی با مباحث تکریم ارباب رجوع و ارتباط موثر با هدف توجه به اصل مشتری مداری و جلب رضایت مسافران وآشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری بیرجند برای تاکسیرانان برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات دهی به مسافران گفت: در این دوره آموزشی ضمن تاکید بر رعایت حقوق مسافران، تاکسیرانان با مفاهیم تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری و نحوه برخورد صحیح با مسافر، ارتقای توانمندی ارتباطی و رعایت ساختارهای حوزه کاری آشنا شدند.

۹۸۹۳*۳۰۲۸