گردشگری و توریسم

مراسم روز جهانی قدس در اسلوونی و اسلام آباد برگزار شد

در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که با حضور جمعی از مسلمانان و ایرانیان مقیم اسلوونی در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن همبستگی با مردم فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

در مراسمی که به همین مناسبت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین احمدوند ضمن اشاره به رسالت انبیای الهی گفت: هر کس صبح کند و دغدغه امور مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

وی اظهارداشت: داشتن دغدغه مردم فلسطین براساس معیارهای دینی، وظیفه ما است تا همیشه جنایات و بی رحمی های اشغالگران را محکوم کنیم و نسبت به جنایات این رژیم واکنش نشان دهیم.

وی افزود: قدس شریف محل زندگی جمعی از مسلمانان بود و صهیونست ها با غصب آن مردم مسلمان فلسطین مجبور به کوچ اجباری کردند و آنها را از سرزمین خود بیرون کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو نیز به مناسبت روز قدس در گفت و گو با خبرگزاری فدراسیون بوسنی و هرزگوین (فنا) با تشریح اهمیت روز قدس و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص آینده فلسطین گفت: مردم روزه دار از تلاش های فلسطین برای کسب حقوق مشروع همواره حمایت می کنند.

«محمود حیدری» افزود: یکی از سنت های معاصر جهان اسلام که یادگار رهبر فقید ایران امام خمینی (ره) است، روز قدس یا روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان بزرگداشت آن در جهان برگزار می شود.

وی اظهاردشات: در این روز مردم روزه دار با حضور در یک راهپیمایی میلیونی آمادگی خود را برای حمایت از مظلومان فلسطین اعلام و با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیسم و ظلم آنها به ملت مسلمان فلسطین، ضمن دفاع از مقاومت فلسطینی ها در برابر اشغالگری اسراییل، از تلاش های مردم فلسطین برای کسب حقوق مشروع خود حمایت می کنند.

سفیر ایران با تاکید بر اهمیت پاسداشت روزجهانی قدس بیان کردذ: خوشبختانه روز جهانی قدس در بسیاری از کشورهای جهان برگزار یم شود و در واقع روز قدس به نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه بدل شده است.

حیدری با اشاره به باطل بودن طرح جدید موسوم به معامله قرن گفت: تلاش های سازماندهی شده برخی قدرت های بزرگ جهانی در جهت پایمال کردن حقوق مشروع ملت فلسطین، ضرورت حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف را مضاعف کرده است.

** مقام ها و شخصیت های پاکستان معامله قرن را محکوم کردند

رهبران ارشد سیاسی و شخصیت های برجسته پاکستان جمعه شب با شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در «اسلام آباد» برگزارشد، معامله قرن را محکوم و خواستار تحکیم وحدت امت اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

در این مراسم سناتور «رحمان ملک» وزیرپیشین کشور، «میان محمد اسلم» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی، سناتور «فرحت الله بابر» از حزب مردم، «قبله ایاز» رئیس شورای ایدیولوژی اسلامی و علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از جمله شخصیت های پاکستانی شرکت کردند.

«علی محمد خان» وزیرامورپارلمانی پاکستان گفت: ما قدردان جمهوری اسلامی ایران به ویژه حضرت امام خمینی (ره) هستیم که همواره برای حل وفصل مسائل مسلمانان ازجمله کمک به حل مساله فلسطین و حمایت از مردم رنج دیده بیت المقدس با اتحاد تمام مسلمانان جهان تلاش می کنند.

وزیر امور پارلمانی پاکستان با اشاره به تحولات اخیر منطقه ای، دشمن ایران را دشمن پاکستان توصیف کرد و افزود: ما همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهیم ماند.

«مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان نیز در این مراسم گفت: در روز جهانی قدس که مراسم آن به دستور حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران هر ساله در سراسر جهان برگزار می شود، جهانیان از مسایل و مشکلات ملت مظلوم فلسطین مطلع می شوند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس مسئولیت کلیدی امت اسلامی برای حل و فصل مساله فلسطین و آزادی قدس شریف را مطرح کردند.

«میان محمد اسلم» نائب رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: روز جهانی قدس رویداد بسیار مهمی برای امت اسلامی است، زیرا که در این روز وظیفه اصلی مسلمانان محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و حمایت از آرمان های مردم فلسطین است.

وی معامله قرن را توطئه مشترک قدرت های استکباری به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای خاتمه دادن به مسئله فلسطین دانست و تاکید کرد: امروز مساله فلسطین از دغدغه های اصلی جهان اسلام است و امت اسلامی نباید اجازه دهند تا دشمنان با سوء استفاده در صدد اجرای توطئه های شیطانی از جمله تحمیل معامله قرن بر ملت فلسطین شوند.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در یانم راسم گفت: در این روز تمام مسلمانان جهان در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر قدس برای آزادی قدس و نجات ملت فلسطین ازچنگال غاصب صهیونیست ها راهپیمایی می کنند.

وی گفت: روزجهانی قدس تجلی وحدت امت اسلامی به ویژه تحکیم ارتباط میان فرق اسلامی در جهان اسلام به ویژه در پاکستان است و ما امروز در دنیا شاهد همبستگی ملت ها برای آزادی سرزمین های مردم فلسطین هستیم و حتی در کشور یمن که از چهار سال پیش متحمل تجاوز خارجی و محاصره از زمین، آسمان و دریا است، شاهد برگزاری راهپیمایی با شکوه روز جهانی قدس بودیم.

«ثاقب اکبر» رئیس موسسه علمی و تحقیقاتی البصیره در اسلام آباد نیز گفت: کشورهای اسلامی باید بدون اتلاف وقت و ضمن همبستگی و وحدت مساله فلسطین را حل کنند و هموارهع باید بر اقدامات ضد انسانی رژیم شرور اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین اعتراض کنند.

سناتور «فرحت الله بابر» از حزب مردم پاکستان نیز با ابراز نگرانی از طرح آمریکایی معامله قرن، گفت: قدس متعلق به فلسطینی ها است و امروز بواسطه ابتکار ارزشمند امام خمینی (ره) در جهان اسلام، همه مسلمانان را در حمایت از آرمان های مردم فلسطین متحد کرده است.

شبد** ۲۷۴ **۴۳۶* ۱۱۰۸