گردشگری و توریسم

نجات زنی 60 ساله از حریق واحد مسکونی در رشت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت شامگاه پنجشنبه درباره این آتش سوزی گفت: مشاهده دود و آتش از منزل مسکونی در غروب امروز به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله ۲۶ آتش نشان و ۱۱ دستگاه خودروی اطفایی به محل حادثه در گلسار رشت اعزام شدند.

شهرام مؤمنی با اشاره به مشاهده آتش سوزی از طبقه اول آپارتمان و دود گرفتگی شدید منزل اظهار داشت: تیم اطفا سریعاً نسبت به ایمن سازی و مهار آتش سوزی اقدام و پس از جستجو در طبقات توانستند بانوی ۶۰ ساله که در طبقه دوم در تل دود محبوس شده بود را به مکانی امن انتقال دهند.

وی علت حادثه را اتصال در سیستم سیم کشی برق کولر ذکر و تصریح کرد: خوشبختانه فرد محبوس شده توسط تیم اورژانس حاضر در محل حادثه بطور سرپایی مداوا شد.

مؤمنی با بیان اینکه طبق اطلاعات کسب شده منزل آتش گرفته، فاقد بیمه آتش سوزی بوده، اضافه کرد: شهروندان حتماً نسبت به بیمه آتش سوزی منازل و اماکن تجاری خود اقدام کنند.

اردیبهشت ماه سال جاری، افزون بر ۵۶ مورد آتش سوزی منازل مسکونی به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اطلاع داده شد که ۵۸ درصد این آتش سوزی‌ها به علت اتصال در سیستم سیم کشی و نیز وسایل برقی بوده و ۶۸ درصد از این تعداد فاقد بیمه آتش سوزی بوده‌اند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای ۱۴ ایستگاه آتش نشانی است.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷