گردشگری و توریسم

استاندار خراسان رضوی: شهرداری مشهد به تعهدات خود در طرح های اطراف حرم مطهر رضوی عمل کند

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رزم حسینی چهارشنبه شب در جمع سرمایه گذاران طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با عنوان طرح ثامن، افزود: اختلاف نظرهایی در طرح ساماندهی اطراف حرم مطهر رضوی با طرح تفصیلی مصوب وجود دارد و به تازگی طرح دیگری با نظرات متفاوت ارائه شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به نظر شهردار مشهد، موضوع طرح بهسازی پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و تعهدات مدیریت شهری در قراردادهای رسمی و معتبر مبنای عملکردها قرار گیرد و این تعهدات اجرایی شود.
وی گفت: اگر طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیازمند اعمال برخی تغییرات باشد، بررسی های لازم انجام خواهد گرفت تا نظرات سازنده و دارای پشتوانه کارشناسی در طرح ثامن مدنظر قرار گیرد.
رزم حسینی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی حامی رفع مشکلات طرح های سرمایه گذاری و تکمیل طرح ثامن است، افزود: در حوزه میراث فرهنگی منطقه پیرامون حرم مطهر رضوی، مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد که با برگزاری نشست های مشترک قابل حل و فصل است و تلاش خواهیم کرد که به توافق دست یابیم.
وی اظهار داشت: شورای اسلامی چهارم شهر مشهد طرحی پیرامون بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی ارائه کرد و دولت هم با رویکرد تسهیل شرایط، این طرح را مورد پذیرش قرار داده و مانع تکمیل طرح پیرامون حرم مطهر رضوی نیست و برای حمایت از سرمایه گذاران آمادگی دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: عشق به حضرت امام رضا (ع) این فرصت را فراهم کرده است که سرمایه گذاران بسیاری در شهر مشهد حضور پیدا کنند و اگر بسترهای لازم فراهم شود، سرمایه گذاران بیشتری نیز در پروژه های طرح ثامن اعلام آمادگی خواهند کرد.
رزم حسینی افزود: مدیریت شهری و دیگر دستگاه های اجرایی به صورت موردی با سرمایه گذارانی که قراردادهای معتبر دارند، جلساتی را برگزار خواهند کرد تا مشکلات پیش روی پروژه های طرح ثامن برطرف شود و در صورت نیاز ما هم به موضوع ورود خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری برای رفع موانع پیش روی طرح اطراف حرم مطهر رضوی آمادگی مساعدت دارد، اظهار داشت: تولیت آستان قدس رضوی نیز برای تسریع در اجرای طرح ثامن کمک خواهد کرد و نفع آستان قدس هم بر این است که این طرح هرچه سریعتر تکمیل شود.
وی با تاکید بر اینکه شهر مشهد از یک شهردار لایق، دلسوز و مثبت برخوردار است، گفت: همدلی اعضای شورای شهر مشهد هم ظرفیت بسیار ارزشمند برای پیشرفت و توسعه این کلانشهر است.

۸۰۰۵ / ‏‬ ۶۰۵۳