اخبار گردشگری

چگونه در برابر آفتاب از خود محافظت کنیم؟

پوشاندن درست در برابر آفتاب

پوشاندن درست در برابر آفتاب

بدن خود را با استفاده از روغن بچه بپوشانید تا مدت زمانی را از نور آفتاب لذت ببرید. اگر می‌خواهید در برابر اشعه خورشید قرار بگیرید:

خطر سوزش بدن، مشکلات جلدی، ناراحتی‌های پوستی، آب مروارید و کم آبی بدن را به برای داشتن پوستی برنز به جان نخرید.


نوشیدن مایعات در ساحل

نوشیدنی، نوشیدنی و نوشیدنی


خواب نیمروز را فراموش نکنید

خواب نیمروز را فراموش نکنید
داشتن استراحت کوچکی به شما بسیار کمک خواهد کرد. این استراحت می تواند با دراز کشیدن در ساحل زیر چتر های محافظ باشد یا سرگرم شدن با کودکان برای ساخت قلعه. این استراحت و نبودن در برابر نور از ابتلا به کم آبی بدن و ناراحتی های پوستی تا حدی جلوگیری می کند.


پوشیدن لباس مناسب در ساحل

لباس بهترین محافظ
پوشیدن لباس راحت از جنس پنبه و یا کتان نازک و کلاه لبه دار هم باعث خنک شدن شما و هم داشتن گشت و گذاری آسوده در زیر نور آفتاب می شود. لباسی به تن کنید که شانه و گردن که از نقاط حساس بدن هستند را بپوشاند. ممکن است طرز لباس پوشیدنتان به روز نباشد اما بهتر از داشتن پوستی قرمز با تاول است.


عینک استاندارد در ساحل

پوشاندن چشم با عینک های استاندارد
اشعه خورشید باعث ابتلا به آب مروارید و آسیب دیدن چشم می شود مخصوصا در افراد مسن. استفاده از عینک آفتابی نه تنها باعث محافظت از چشم هایتان در برابر نور خورشید می شود بلکه شدت درد شما را نیز بهبود می بخشد.


مراقب تابش خیره کننده باشید

مراقب تابش خیره کننده باشید
نور آفتاب بر روی آب، برف، شن و ماسه انعکاس پیدا می کند. این عمل حساسیت نور را تا 12 برابر افزایش می دهد. در برخورد با این موارد حتما از عینک آفتابی، لباس مناسب و ضد آفتاب استفاده کنید.


استراحت دادن به پوست

استراحت دادن به پوست
گاهی اوقات بدون استراحت دادن به پوستمان فقط سخت در تلاش هستیم که برنزه شویم، اما نمی دانیم که این عمل باعث آفتاب سوختگی، تاول ،زخم و چین و چروک می شود که شاید جبران پذیر نباشد.


مراقب کودکان باشید

به فکر کودکان نیز باشید
اطمینان حاصل کنید که از کرم ضد آفتاب برای تمام نقاط بدن کودکان حتی کف دستهایشان نیز استفاده کنید و همچنین لباس مناسب برایشان بپوشانید. پوست کودکان به مراتب از بزرگسالان بسیار حساس تر است.


گول ابرهارا نخوردید

بی اعتمادی به ابرها
زمانی که هوا ابری است اصلا احساس نکنید که آفتاب با شما برخورد نخواهد داشت. وجود ابر خطر سوختگی را کاهش می دهد اما از نفوذ اشعه uv نمی تواند جلوگیری کند. هرگز و تحت هیچ شرایطی کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
و در آخر، نسبت به این موضوع حساسیت زیاد نداشته باشید. شما فقط می خواهید آخر هفته خوبی داشته باشید و از آب و هوا لذت ببرید. با رعایت این موارد تمام نگرانی ها را از بین ببرید.


ترجمه: سحر مردانه  |  منبع: essentialtravel.co.uk