گردشگری و توریسم

خانه گلیم در منطقه 9 تهران راه‌اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، رویا فتحی اظهارداشت: این خانه با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جهت رونق بخشی به تولید و ترویج صنایع ‌دستی خانگی با مشارکت و همیاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت صنایع ‌دستی استان تهران راه‌اندازی شد.
وی، کمک به رشد صنایع ‌دستی کوچک خانگی، ترویج فرهنگ کارآفرینی در تمامی آحاد جامعه به‌ خصوص زنان سرپرست خانوار و تقویت روحیه خودباوری در زنان و نوجوانان را از اهداف راه اندازی خانه گلیم تهران عنوان کرد.
فتحی گفت: آشنایی با هنر اقوام مختلف، کمک به تولید محصولات هنری با هزینه‌های محدود و کاهش بیکاری از دیگر اهداف راه‌اندازی این خانه است.
رئیس فرهنگسرای رویش افزود: آموزش طراحی سنتی، آموزش بافت انواع گلیم، آشنایی با رنگرزی نخ و شیوه های نخ ریسی و برگزاری کارگاه های کارآفرینی بخشی از فعالیت های خانه گلیم است.
فتحی اظهار داشت: گلیم به دلیل سبکی، قیمت پایین‌تر نسبت به فرش، آسانی بافت، نقش‌های ساده، زیبایی رنگ‌ها و درخشندگی آن مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و در بسیاری از روستاها به‌ عنوان یکی از صنایع‌ دستی مطرح توسط زنان روستایی تولید می‌شود.
علاقه‌مندان برای ثبت نام و حضور در خانه گلیم تهران می‌توانند به خانه فرهنگ شمشیری واقع در خیابان شمشیری، جنت بوستان شمشیری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66649691 تماس بگیرند.
تهرام/7245//6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


فرهنگسراي رويش


خانه گليم


رويا فتحي