گردشگری و توریسم

ساختمان تاریخی شهربانی میرجاوه در حال مرمت است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالله کرد روز چهارشنبه در این باره اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی 15 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که برای حفاظت از این مواریث تاریخی از ظرفیت شوراهای اسلامی، معتمدین، دهیاران و انجمن های میراث فرهنگی استفاده شده است.
وی گفت: با پیگیری های صورت گرفته آثاری که در معرض خطر قرار دارند در دستور کار تعیین حریم قرار گرفتند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: جشنواره «لیکو» نهم اردیبهشت با حضور پرشور جوامع محلی و مسئولان در روستای هدف گردشگری تمین با اجرای موسیقی و شعرخوانی محلی برگزار شد.
وی بیان کرد: از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام می شود راهنمایی گردشگران خارجی از محل دفتر اطلاع رسانی گردشگری واقع در پایانه مرزی میرجاوه و توزیع اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری سیستان و بلوچستان است.
کرد خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حوزه گردشگری میرجاوه به کارگیری راهنمایان محلی و سرکشی از تاسیسات گردشگری جهت رفاه گردشگران است.
وی گفت: کلاسهای صنایع دستی نیز در این شهرستان با آموزش سه رشته سوزن دوزی، سکه دوزی و دوخت البسه محلی بلوچی در حال برگزاری است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: این کلاس ها با تعداد 80 هنرجو از 20 فروردین آغاز شده و تا تیر امسال ادامه دارد.
9923**3213

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


مرمت آثار تاريخي


ميرجاوه