گردشگری و توریسم

موزه آب شاهرود توسعه می یابد

رضا راعی عزآبادی عصر شنبه در حاشیه بازدید از موزه آب شاهرود، در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: در این راستا از حمام حاج تقی شاهرود به عنوان یکی از محل های مناسب برای توسعه موزه آب این شهر نیز بازدید انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه موزه آب شاهرود پس از یزد، بهترین موزه آب کشور است، افزود: این مجموعه تنها موزه آب خصوصی کشور است و می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.
رئیس گنجینه ملی آب ایران با بیان اینکه هم اکنون پنج موزه آب در کشور دایر و چند موزه هم در حال ساخت است، اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا در آینده در 31 استان کشور موزه آب وجود داشته باشد.
راعی عزآبادی یادآور شد: در این زمینه نهادهای مرتبط همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری ها و شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی و همچنین مردم می توانند بیشترین حمایت را از موزه های آب داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مؤسسه گنجینه ملی آب ایران وابسته به وزارت نیرو با هدف حفظ، احیا و معرفی آثار و بناهای مربوط به آب و به منظور ارج نهادن به شایستگی و نبوغ پیشینیان در تاریخ ایران در سال 74 پایه گذاری شد.
موزه آب شاهرود نخستین موزه آب خصوصی کشور است. این مجموعه دارای 120 متر مربع مسقف و 350 متر مربع فضای باز بوده و در سال 90 گشایش یافته است.
7359/6167

انتهای پیام /*


فرهنگي


موزه آب


گنجينه ملي آب


شاهرود