گردشگری و توریسم

70 میهمان راهی بیابان لوت در نهبندان شدند

به گزارش ایرنا، در این سفر محمود صادقی معاون نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور، مهران مقصودی مدیر پایگاه های جهانی بیابان لوت، اسماعیل کهرم فعال محیط زیست، نظر افضلی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از اساتید دانشگاه ها نیز در این سفر حضور دارند.
میهمانان نخستین همایش بین اللملی بیابان لوت امروز پس از بازدید آسبادها و موزه مردم شناسی نهبندان وارد روستای دِهسلم شده و از جاذبه های طبیعی ریگ یلان در بیابان لوت خراسان جنوبی دیدن می کنند.
نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت روز گذشته (چهارشنبه) با حضور میهمانان داخلی و خارجی در دانشگاه بیرجند گشایش یافت.
آیین افتتاح این همایش 2 روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز شد.
همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت « فرصت های محلی و بین المللی» 2 بخش دارد که بخش علمی همایش روز چهارشنبه در دانشگاه بیرجند برگزار شد و بخش دوم آن بازدید از بیابان لوت است که به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه ( 12 اردیبهشت) انجام می شود.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
بیابان لوت که مردم محلی از آن کویر لوت یاد می کنند، در جنوب شرقی روستای دهسلم شهرستان نهبندان از توابع خراسان جنوبی قرار دارد.
9893 * 6054

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


بيابان لوت


بازديد