اماکن دیدنی ایران

نگارخانه باغ موزه نگارستان برای دومین بار به مزایده گذاشته شد / شرایط و جزئیات مزایده اعلام شد


چارتر

دانشگاه تهران در نظر دارد نگارخانه باغ موزه نگارستان را به صورت اجاره به مدت یک سال از طریق مزایده واگذار کند.

چمدان: شرایط شرکت‌کنندگان در مزایده این نگارخانه به شرح زیر است: شرکت‌کنندگان در مزایده باید حداقل ۵ سال سابقه فعالیت در مدیریت نگارخانه‌های هنرهای تجسمی را داشته باشند. از سوی دیگر شرکت کنندگان در مزایده باید حائز مجوزهای مربوطه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

همچنین در این مزایده تاکید شده است: آثاری در این نگارخانه اجازه نمایش دارد که قبلاً مجوزهای لازم را از سوی مراجع ذیربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز معاونت فرهنگی دانشگاه اخذ کرده باشند. همچنین تقویم و ساعت فعالیت نگارخانه مطابق با تقویم رسمی و ساعت فعالیت باغ‌موزه نگارستان است و رعایت ضوابط، شئونات و مقررات دانشگاه تهران در اداره نگارخانه الزامی است.

علاقه‌مندان در صورت تمایل به شرکت در مزایده از تاریخ ۷ تا ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ می‌توانند برای دریافت اسناد و فرم‌های مزایده به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های اداره اموال دانشگاه ۶۱۱۱۳۲۷۲ و ۶۱۱۱۲۲۸۰ تماس بگیرند.

نکته قابل توجه این است که نگارخانه باغ موزه نگارستان واقع در میدان بهارستان در آذر ماه سال گذشته نیز به مزایده گذاشته شده بود اما گویا داوطلبی برای آن پیدا نشده است که دوباره این مزایده منتشر شده است.

به گزارش چمدان، باغ موزه نگارستان از بناهای قاجاری تهران است که در سال ۱۲۲۲ هجری قمری (۱۸۰۷ میلادی) به دستور فتحعلی‌شاه قاجار به‌عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته‌شد. این بنا به سبک کلاه فرنگی ساخته شده است و دارای دو عمارت عالی به نام‌های دلگشا و تالار قلمدان است. اتاق‌هایی با درهای چوبی و دو تالار بزرگ در طرفین ساختمان مرکزی این باغ وجود دارد. این باغ دارای ۶۴ اتاق، چهار تالار، کتابخانه با چهار سالن و ۶۰۰ متر زیربناست. تالارها با آینه‌کاری، نقوش طلایی و چلچراغ‌های با ارزش مزین شده‌ است.