گردشگری و توریسم

فرماندار: گردشگری جاده ای ظرفیت بی نظیر اشتغالزایی در مهدیشهر است

حسن ارگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محور شهمیرزاد- کیاسر یکی از ظرفیت های ممتاز برای توسعه گردشگری در منطقه است که مسافران برای سفر به مناطق شمالی می توانند از این جاده تردد کنند.
وی خاطر نشان کرد: زیرساخت های گردشگری جاده ای در فصل های گرم سال در محورهای ارتباطی شهرستان مهدیشهر فراهم است و افزایش ترددها می توانند به رونق کسب و کار در منطقه منجر شود.
فرماندار مهدیشهر ادامه داد: طرح از کویر تا خزر در سال های گذشته در استان سمنان مطرح شد که با همکاری بخش خصوصی می توان ظرفیت های گردشگری منطقه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.
ارگی تصریح کرد: جاذبه های گردشگری شهرستان مهدیشهر نیازمند معرفی است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تبلیغات گسترده جاذبه های تاریخی منطقه برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی سمنان را به هموطنان معرفی کند.
فرماندار مهدیشهر افزود: ابعاد مختلف گردشگری سمنان را می توان با برنامه ریزی اصولی به مسافران بین راهی معرفی کرد و این بخش مغفول اقتصاد استان نیازمند معرفی است.
به گزارش ایرنا، گردشگری جاده ای با وجود تردد سالانه 20 میلیون نفر از هموطنان از هشت هزار و 612 کیلومتر راه ارتباطی استان سمنان، ظرفیتی پنهان و مغفول مانده برای توسعه اقتصادی است.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و غار دربند، جنگل رودبارک، سیاه دره، جنگل فینسک، منطقه حفاظت شده پرور، چشمه روزیه، شیرقلعه شهمیرزاد، کاخ ابراهیم خان یا شکارگاه ملاده، بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری این شهرستان است.
در استان سمنان بیش از یکهزار اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون حدود 700 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تعدادی از این آثار در بین شهرها و در مسیر تردد مسافران قرار دارد و می تواند بهانه خوبی برای بازدید گردشگران و رونق این حوزه باشد.
در استان سمنان، 60 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
7339/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری جاده ای


مهدیشهر


اشتغال