اخبار گردشگری

بهترین دیدنیهای کوالالامپور در یک روز

کوالالامپور جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد در این مطلب به برخی از آن‌ها مانند: برج‌های دوقلوی پتروناس، مسجد جامع کوالالامپور، ساختمان سلطان عبدالصمد، موزه تاریخ ملی، محله چینی‌ها و غار Batu در شهر کوالالامپور اشاره خواهیم کرد


برجهای دوقلوی پتروناس

برجهای دوقلوی پتروناس:
در مرکز شهر با یکی از  بلندترین ساختمان جهان، برجهای دوقلوی پتروناس روبرو خواهید شد.قطارهای شهری دقیقا در زیر این ساختمان در مرکز خرید؛کشیده شده است.این برج در روزهای دوشنبه تعطیل است.بزرگترین آسانسور در این برج تعبیه شده است؛همچنین میان این دو برج دوقلو یک مسیر رابط نیز طراحی شده است.


محله چینی ها در کوالالامپور

محله چینی ها و جاذبه های اطراف آن:
پس از دیدن پتروناس، با قطار می توانید به یک ایستگاه پایین تر بروید. در آنجا با مسجد جامع کوالالامپور، ساختمان سلطان عبدالصمد، موزه تاریخ ملی، و سپس محله چینی ها روبرو خواهید شد. ساختمان سلطان عبدالصمد چشمگیر است و به دنبال آن موزه تاریخ ملی بسیار ارزشمند است. محله چینی ها همانند چین است که در شهرهای دیگر نیز شاید مشاهده کرده باشید گشت و گذار در این منطقه به دلیل گیرایی ساعتهایی را به خود اختصاص خواهد داد.


غار  Batu

غار  Batu:
این غار که معبد هندوها می باشد در 8 مایلی شمال کوالالامپور قرار گرفته است.برای رفتن به این مکان قطار وجود ندارد اما باز هم با اتوبوس یا تاکسی به راحتی می توانید خود را به آنجا برسانید. بلندترین مجسمه جهان که خدای هندوها است در خارج از غار واقع شده است.سنگ های آهکی که بدنه ی غار را تشکیل داده اند ؛قدمتشان به 400 میلیون سال می رسد.داخل غار سرد و البته زیبا است.همراه خود مواد غذایی داشته باشید زیرا در راه با میمون های زیادی برخورد خواهید داشت. در داخل منطقه اصلی غار زیارتگاه های متعددی وجود دارد.ضمنا برای رسیدن به غار باید پله های زیادی را طی کنید پس خود را آماده کنید.


رستوران های کوالالامپور

بعد از بازدید از این مکان ها قطعا گرسنه خواهید شد. در شهر رستوران ها، کافه ها و مرکز خریدهای بسیاری وجود دارد که می توانید غذاهای لذیذی با طعم های متفاوت تست کنید.
سعی کنید برای گردش در شهر از قطارهای شهری استفاده کنید نه تاکسی زیرا از این طریق به پاکی هوا کمک خواهید کردو همچنین امن تر نیز هست.


ترجمه: سحر مردانه
منبع: www.escapetraveler.com

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:8.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:107%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}