گردشگری و توریسم

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد آموزش صنایع دستی فرا گرفتند

پریسا راد روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستاهای سربیشه، بیدزرد، رودشتی، درویش آباد،سرتیپ آباد و دهستان زیلایی از جمله مناطقی هستند که دوره های صنایع دستی در آن انجام شد.
وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی و بازارپسند شدن این تولیدات نیازمند آموزش های به بافی است افزود: اجرای دوره های آموزشی در اولویت های برنامه های میراث فرهنگی برای تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: سال 1397، یک هزار 461 هنرمند صنایع دستی این استان کارت شناسایی دریافت کردند.
راد از صدور 562 پروانه تولید انفرادی و 12 واحد کارگاهی در یک ساله گذشته تاکنون برای هنرمندان صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
وی گفت: اعزام هنرمندان برای شرکت در 35 نمایشگاه استان های سراسر کشور و احیای رشته صنایع دستی منسوخ شده جاجیم بافی از دیگر خدمات ارائه شده برای رونق تولیدات صنایع دستی این استان در یک سال گذشته بوده است.
راد همچنین از صدور 23 تخته گلیم تولیدی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به ارزش 646 دلار به کشور آمریکا در سال 1397خبر داد.
وی تصریح کرد: سال 1397 استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست پرداخت تسهیلات روستایی در بخش صنایع دستی و مقام سوم تسهیلات فراگیر را کسب کرد.
35 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دست بافت در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662

انتهای پیام /*


اقتصاد


آموزش


صنايع دستي


كهگيلويه و بويراحمد