اماکن دیدنی ایران

ادامه تعطیلی سازه‌های آبی شوشتر


چارتر

معاون میراث فرهنگی استان خوزستان با وجود غرق‌آب شدن برخی از جاده‌های منتهی به شهرهای تاریخی، اعلام کرد: تمام سایت های تاریخی خوزستان باز بوده و تنها «سازه‌های آبی شوشتر» تعطیل شده است.

ایسنا: با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون، شکستن شماری از سیل‌بندها، آبگرفتگی برخی روستاها و شهرها و مسدود شدن بعضی جاده‌ها، گردشگران خارجی برای سفر به خوزستان که سایت‌ها جهانی چغازنبیل، شوشتر، شوش را دارد، بلاتکلیف مانده‌اند. محمدحسین ارسطوزاده – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان – به ایسنا گفت که بعضی از جاده‌های خوزستان مسدود است اما همه سایت‌های تاریخی و جهانی به روی گردشگران باز است، به جز سازه‌های آبی شوشتر که همزمان با وقوع سیل تعطیل شد.

او درباره امکان بازدید از «چغازنبیل» و «هفت تپه» که در هفته دوم تعطیلات نوروز به خاطر طغیان رودخانه‌های کرخه و دز، به روی گردشگران بسته شده بودند، گفت: این سایت‌ها فعلاً باز است، مگر آن‌که دوباره بارندگی شود

ارسطوزاده درباره امکان بازدید از سایت جهانی شوش که در میان شهر قرار دارد و از روز گذشته، با بالا آمدن دبی آب رودخانه‌ها، جاده منتهی به آن از سمت اهواز مسدود شده است، توضیح داد: سایت تاریخی شوش همچنان به روی گردشگران باز است، هرچند بخشی از جاده منتهی به این شهر مسدود شده است.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با وقوع سیل در این استان، سایت‌های باستانی واقع در مناطق «ایذه»، «مسجد سلیمان» مانند «سر مسجد»، «شوش» مانند «کاخ داریوش»، «شوشتر» مانند سازه‌های آبی شوشتر، «هفت‌تپه» مانند محوطه‌ی «چغازنبیل» را تعطیل اعلام کرده بود که بنا بر اعلام معاون میراث فرهنگی این استان، در حال حاضر فقط سازه‌های آبی شوشتر تعطیل است.