گردشگری و توریسم

صنعت گردشگری،محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش ایرنا، علی‌محمد احمدی بعداز ظهر امروز یکشنبه در دیدار نوروزی کارکنان اداره‌ کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سال گذشته با وجود محدودیت‌های کشور، گام‌های بلندی برای توسعه این استان برداشته شد و بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید، افزود: کارگروه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد اعم از کارگروه رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال باید در سال جدید برای افزایش رونق تولید تلاش کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گردشگری را جز سه محور اصلی توسعه استان عنوان کرد و ابراز داشت: اقدامات مطلوبی در راستای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
احمدی صنعت گردشگری را صنعتی توأم با اشتغالزایی ‌و نشاط اجتماعی دانست و افزود: در سال 98 باید صنعت گردشگری به نقطه عطف و قابل قبولی در توسعه استان دست پیدا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در تعطیلات نوروز امسال یک میلیون و 395 هزار و 783 نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان اعم از تاریخی، طبیعی و مذهبی بازدید کردند.
محمود باقری عنوان کرد: در این ایام همچنین 692 هزار و 321 نفر در اماکن اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمان‌سراها، خانه‌مسافرها، بوم‌گردی‌ها، کمپ‌ها، مدارس و غیره اسکان یافتند.
باقری تصریح کرد: در این مدت اکیپ‌های بازرسی به صورت مستمر از تأسیسات گردشگری و مراکز خدماتی و رفاهی استان بازدید کردند که در این راستا حدود یک هزار و 71 مورد بازدید انجام شد.
وی ابراز داشت: 100 کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که امسال در راستای رونق تولید و عمل به شعار سال تعداد این کارگاه‌ها افزایش خواهند یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد احیای هنرهای فراموش شده صنایع دستی، رونق اشتغال در حوزه گردشگری و حفظ و مرمت بناهای تاریخی را از دیگر برنامه های این اداره‌ کل در سال 98 عنوان کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، حدود 2 هزار و 600 اثر تاریخی، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی خواهد بود.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای سه میلیون گردشگر است که تعدادی جهانگرد هم در میان آنها به چشم می خورد.
9868/1662

انتهای پیام /*


فرهنگی


استاندار


میراث فرهنگی


کهگیلویه و بویراحمد