گردشگری و توریسم

27 هزار مسافر از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کردند

حجت الاسلام سید «محمد جواد رضوی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیت تاریخی امام خمینی (ره) در تعطیلات نوروزی مورد استقبال و بازدید مشافران و کاروان راهیان نور کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد: برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله نمایشگاه عکس در ایام نوروز برای گردشگران در بیت امام راحل برپا بود.
سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) در خمین اظهار داشت: پنج هزار بسته فرهنگی، کتاب هایی از آثار و زندگینامه حضرت امام (ره) و هدایای ویژه کودکان اهدا شد.
حجت الاسلام رضوی گفت: یک گروه پنج نفره در این مکان مقدس مسئولیت راهنمایی و پذیرایی از مسافران نوروزی را از 29 اسفند سال گذشته تا 16 فروردین امسال بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: قسمت های مختلف بیت تاریخی امام، منزل موروثی و خانه برادر امام (آیت الله پسندیده) در ایام نوروز مورد بازدید عموم قرار گرفت.
بیت تاریخی امام خمینی( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
جلوخان های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و این در دو لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی، فضایی کاملا سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است وبعد از هشتی راهروی طویل و کم عرض و تاریکی قراردارد که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود.
بیت تاریخی حضرت امام ( ره ) در خمین در محله سه پل مرکز شهر در 175 سال پیش ساخته شده و به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است
خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است.
9930/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


بيت امام


مسافران نوروزي


بازديد