گردشگری و توریسم

بازدید 2100 گردشگر در ایام نوروز از اشنویه

اسعد خضری روز پنجشنبه در جریان بازدید از پست ایمنی مسافرتن نوروزی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی 10هزار مسافر نوروزی از این شهرستان گذر کرده و 2 هزار و یکصد گردشگر از اماکن تفریحی و زیارتی دیدن کردند.
وی افزود: از این تعداد مسافران نوروزی، یکهزار مسافر در این شهرستان اسکان داده شدند.
وی با اشاره به جاذبه های گردشگری این شهرستان اضافه کرد: تپه دینخواه، کتیبه کلاشین، قلعه قلاتگه، قبرستان مارابراهیم، تومولوس های سوجه، گندویلا، حسن نوران، ملا احمد، سیاوان، کتیبه عین الروم از جمله آثار متعدد تاریخی اشنویه است.
خضری گفت: طبیعت سرسبز و مناظر زیبای اشنویه در کنار رودهای خروشان و مناطق باستانی همواره مورد توجه گردشگران بوده و همه ساله گردشگرانی از سراسر کشور برای بازدید از جاذبه ها به این منطقه سفر می کنند.
وی یادآور شد: 106 اثر تاریخی در اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از لحاظ تعدد و تکثر آثار تاریخی ثبتی، سومین شهر در آذربایجان غربی به شمار می رود و اشنویه به دلیل تعدد و تکثر آثار تاریخی به بهشت باستان شناسان معروف شده است.
به گزارش ایرنا اشنویه با 74 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب آذربایجان غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده و با مرکز استان حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.
9870/ 3020/7129

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


تعطيلات نوروزي


اشنويه