گردشگری و توریسم

بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از کرمانشاه دیدن کردند

امید قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده، 449 هزار و 795 نفر در استان کرمانشاه اسکان یافته اند که 9 هزار و 780 نفر در هتل ها و مابقی در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، مکان های متبرکه، سالن های ورزشی و اردوگاه های گردشگری شهرداری اقامت کردند.
او با اشاره به نظارت بر عملکرد تاسیسات گردشگری و اقامتی اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 133 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری، رستوران های بین راهی، واحدهای اقامتی توسط اعضای ستاد خدمات سفر استان انجام گرفته و به 55 مورد تذکر داده شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: در روز گذشته 119 مورد بازدید صورت گرفته که یک مورد از آنها منجر به تذکر و 71 فقره نیز مورد تشویق قرار گرفته اند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز 2 هزار و 250 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/7447

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازديد از اماكن گردشگري


كرمانشاه


نوروز 98