گردشگری و توریسم

5 موزه استان بوشهر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

به گزارش ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موزه ها شامل موزه تجارت و دریانوردی خلیج فارس، دریا و دریانوردی، مردم شناسی، تاریخ پزشکی و رئیسعلی دلواری است که به صورت فعال از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر به دلیل شرایط جوی مناسب و وجود جاذبه های گردشگری فاخر و جذاب از جمله استانهای هدف گردشگری در نوروز به شمار می رود در همین راستا موزه های استان برای جذب هرچه بیشتر گردشگران فعال شدند.
ابراهیمی گفت: تلاش می شود با حضور کارشناسان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در موزه های استان گردشگران با آداب و سنن، رشادتها و دلاوری های گذشتگان استان بوشهر آشنا شوند.
وی یادآور شد: در برخی موزه ها آداب، فرهنگ و سنن گذشتگان همراه با موسیقی و پخت انواع غذاهای محلی به اجرا در می آید.
ابراهیمی گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر با بیش از یکهزار بنا در کنار آبهای خلیج فارس هر سال توجه شمار زیادی از گردشگران نوروزی را به خود جلب می کند.
وی بیان کرد: بافت قدیم شهر بوشهر دارای بناها و عمارت‌های زیبا مربوط به بیش از 2 قرن است که معماری این ساختمانها جایگاه ویژه این بافت را نشان می‌دهد.
ابراهیمی ادامه داد: استان بوشهر با دارا بودن بیش از یکهزار و 300 ابنیه و محوطه تاریخی در حوزه آثار و ابنیه تاریخی کشور از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
وی گفت: در زمان حاضر 379 اثر ملموس شامل تپه ها و بناها، ناملموس (معنوی) و طبیعی استان بوشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
6047/6045

انتهای پیام /*


فرهنگي


موزه


ميراث فرهنگي


بوشهر