گردشگری و توریسم

ارایه خدمات بهینه نوروزی تکلیف مسئولان استان مرکزی است

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در کارگروه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: ستادهای خدمات نوروزی شهرستان ها با راهبری فرمانداران نیز باید به نحو احسن برنامه ریزی کنند تا ضمن خدمات کیفی رفاهی و اسکان ، برنامه های مفرح و ایام به یادماندنی را برای مسافران و مردم رقم بزنند.
وی در بخشی از سخنانش ادامه داد: 148 میلیون تردد امسال در جاده های این استان انجام شده که در شاخص میزان وسیله نقلیه و جاده رتبه سوم را در کشور داشته است.
استاندار مرکزی گفت: 48 میلیون از مجموع تردد جاده ای امسال استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است که این مهم تهدیدی برای استان مرکزی محسوب می شود.
آقازاده خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای جلوگیری 50 درصدی بروز حوادث و تصادفات جاده ای استان مرکزی وظایف ستاد خدمات سفر است و می طلبد که دستگاه های متولی توجه لازم را در این خصوص اعمال کنند.
وی یادآور شد: با اقدام های انجام شده شمار حوادث رانندگی منجر به فوت در اسفند ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبل 50 درصد کاهش یافته و امید می رود که با برنامه ریزی دستگاه های فعال در ستاد خدمات سفر و هماهنگی مردم با مسئولان استان این حوادث در نوروز امسال حداقل ممکن باشد.
استاندار مرکزی افزود: با توجه به قرار گرفتن این استان درمسیر اصلی ارتباط شمال به جنوب و غرب به شرق کشور، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان باید توجه ویژه به تامین سوخت مورد نظر مسافران نوروزی داشته و تمهیدات لازم توسط این شرکت اندیشیده شود.
آقازاده نظارت بر تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها، قیمت و توزیع گوشت و مرغ و اقلام مورد نیاز مردم در نوروز امسال را از دیگر برنامه های مهم فرمانداران و دستگاه های فعال در ستاد خدمات سفر استان مرکزی در روزهای نخست سال آینده عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست از ارایه اینترنت رایگان در نوروزگاه های ورودی شهرستان های استان در تعطیلات سال نو خبر داد و گفت: در هماهنگی با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نوروزگاه های ورودی 12 شهرستان استان در این ایام اینترنت پرسرعت به صورت رایگان در اختیار مسافران نوروزی قرار می دهند.
«مهدی زندیه وکیلی» افزود: اپلیکیشنی برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان مرکزی با همکاری جهاد دانشگاهی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهیه شده و در نوروزگاه های ورودی شهرستان ها در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: اپراتورهای تلفن های همراه باید برای معرفی این اپلیکیشن به مسافران نوروزی استان مرکزی همکاری لازم را با ستاد خدمات سفر استان داشته باشند.
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: تبدیل استان مرکزی از استان گذری به هدف گردشگری از مهمترین برنامه های فرمانداران است و در نوروز گذشته توفیقخوبی در این زمینه به دست آمده که امسال با قوت توسعه می یابد.
«حسین بختیاری» افزود: اداره کل هواشناسی استان مرکزی فروردین پر بارشی را برای این استان پیش بینی کرده است و بر این اساس نمایشگاه بین المللی استان و تمام مساجد بین راهی برای استقرار مسافران ورودی به شهرستان اراک آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: تمامی پارک های شهرستان اراک برای استقرار مسافران نوروزی آماده سازی شده است.
سرپرست شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: 40 نماد نوروزی برای استقرار در میادین و خیابان های این کلانشهر تهیه شده و استقرار آن ها در تمامی مناطق شهری در دست انجام است.
«ابوالفضل شالی بیگ» افزود: پاکسازی میادین ورودی به کلانشهر اراک از 26 اسفند ماه جاری کلید خورده است.
وی ادامه داد: حضور گروه های آتش نشانی کلانشهر اراک علاوه بر ورودی شهرها و محل اسکان مسافران نوروزی در 30 نقطه این کلانشهر برای امداد رسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال پیش بینی شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح نوروزی پلیس راه این استان از 25 اسفند ماه جاری آغاز شده و از ابتدای آغاز این طرح تا کنون تردد وسایل نقلیه در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ «ایرج کهریزی» افزود: 60 تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان مرکزی در طرح نوروزی وظیفه رصد جاده های استان را برعهده داشته و 50 نیروی کمکی از ناجا به پلیس راه استان افزوده شده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آیین اعتکاف از از صبح چهارشنبه در 150 مسجد این استان آغاز می شود.
حجت الاسلام «صفر قربانپور» پیش بینی کرد: هشت تا 9 هزار نفر در این آیین در مساجد استان مرکزی حضور می یابند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 100 هزار نسخه انواع اقلام تبلیغاتی و نقشه شهرستان های استان برای ارایه به مسافران نوروزی چاپ شده است.
سید«حسن حسینی» افزود: پارچه نوشته هایی نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری استان مرکزی تهیه و در فرودگاه و راه آهن اراک و جاده های این استان نصب شده است.
وی ادامه داد: 29 هزار و 805 نفر ظرفیت اسکان برای یک شب هتل ها، خانه مسافر، مهمانپذیری ها، کمپ ها، هتل آپارتمان ها و ستاد اسکان آموزش و پرورش در استان مرکزی ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فعالیت کمیته نظارت بر بازار از 19 اسفند ماه جاری در استان آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می یابد.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: 6 گشت مشترک از رستوران ها، دفاتر خدماتی مسافرتی، رستوران های بین راهی و ترمینال های مسافری استان و 67 گشت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی استان از بخش های مختلف انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون 97 بازرسی از واحدهای اقامتی استان مرکزی انجام و 9 پرونده تخلف به تعزیرات ارجاع شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 20 بازرسی از واحدهای حمل و نقل توسط کمیته نظارت استان انجام شده است و یک پرونده تشکیل و به مراجع مربوطه معرفی شده است.
حاجی پور یادآور شد: پنج هزار و 500 کیسه آرد و 2 هزار و 500 تن شکر برای ایام نوروز آماده و توزیع شده است.
وی ادامه داد: 66 پایگاه وظیفه توزیع میوه نوروزی در استان را با قیمت مصوب برعهده دارند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6013/1955/

انتهای پیام /*


فرهنگي


استانداري


ستاد خدمات سفر


استان مركزي