گردشگری و توریسم

بستر قانونی برای کسب و کار خیابانی در خراسان شمالی مهیا نیست

علی کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تهیه و فروش غذا، یکی از بسترهای کسب درآمد و البته جذب گردشگر و افزایش رضایت مسافران است و می تواند به افزایش ماندگاری مسافر کمک کند.
وی افزود: اما زمانی که فرد در کنار خیابان یا جاده نسبت به عرضه مواد غذایی اقدام می کند با برخوردهای قهری دستگاه های اجرایی مختلف روبه رو می شود.
کاظمی تصریح کرد: امروزه، ذائقه ها به سمت غذاهای بومی و محلی تغییر یافته است و تهیه و عرضه غذاهای بومی در رستوران ها و غذاخوری ها می تواند گزینه مناسبی برای کسب درآمد و رونق اقتصادی باشد.
وی با بیان اینکه از مدیران انتظار می رود در این زمینه همراهی داشته باشند با اشاره به محدودیت ها برای فروش در حاشیه جاده گفت: نباید در مالکیت زمین حریم جاده ها، خساست داشته باشیم و از واگذاری آن به کارآفرینان بهراسیم، باید زمین ها را در اختیار جوانان قرار داد و با ایجاد سازه موقت فروش در این مکان ها ساماندهی شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: با هم افزایی و همفکری می توان راهکارهای خوب برای افزایش درآمد گردشگری اتخاذ کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخورد قهری با فروشندگان حاشیه جاده ها سبب شده تا فروش در این نقاط بیشتر و بیشتر شود این در حالی است که می توان برای آموزش و ساماندهی اینگونه مشاغل اقدام کرد.
کاظمی با اشاره به نگرانی اصناف از کسادی بازار با ایجاد کنارگذر شمالی بجنورد گفت: با بهره برداری از این پروژه راهسازی، بسیاری از ترافیک مسافران و گردشگران عبوری از استان، به خارج شهر منتقل می شود و این امر سبب کسادی بازار بجنورد می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: یک راهکار در این باره، ایجاد مجتمع ها و واحدهای صنفی در حاشیه این کنارگذر است البته راه اندازی چند واحد، مجوز صادر شده است که با راه اندازی این پروژه ها تا حدودی کمبود واحدهای خدماتی در کنار گذر رفع خواهد شد.
بر اساس این گزارش، خیابان غذا برای نخستین بار در بجنورد راه اندازی شده است.
7185/ 6042

انتهای پیام /*


اقتصاد


كسب و كار


فروش حاشيه جاده


خراسان شمالي