گردشگری و توریسم

20 جشن نوروزگاه در خراسان شمالی برپا می شود

حبیب یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این برنامه را معرفی آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ منطقه به عموم مردم، زائران و گردشگران عنوان و اظهار کرد: این نوروزگاه ها در مناطق مختلف استان از جمله در بوستان بش قارداش و آیینه خانه مفخم بجنورد برگزار می شود.
وی گفت: در شهرستان بجنورد نوروزگاه ها از اول فروردین سال 98 تا پایان نوروز، بعد از ظهرها در 2 مکان و شب ها در مکان دیگری برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تدارک خیابان غذا در خیابان مشرف به آیینه خانه مفخم بجنورد یکی دیگر از ویژه برنامه های نوروزی 98 در مرکز استان خراسان شمالی است.
یزدان پناه گفت: در خیابان غذا که از 28 اسفندماه گشایش خواهند یافت، 2 سیاه چادر و 18 غرفه غذا برپا می شود، که این برنامه تا پایان نوروز پذیرای گردشگران و شهروندان خواهد بود.
وی افزود: با تصمیم شورای ترافیک، تردد خودروها در این خیابان در طول ایام برپایی این برنامه ممنوع خواهد بود.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده است که در حال حاضر 612 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی از این استان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر در مسیر تردد سالانه میلیون ها مسافر و زائر بین 2 قطب زیارتی و سیاحتی مشهدالرضا و شمال کشور قرار دارد.
3007/5132

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نوروز 98


خراسان شمالي