گردشگری و توریسم

25 درصد سفرها در حوزه فرهنگ و تاریخ است

به گزارش خبرنگار ایرنا، دلاور بزرگ نیا عصر سه شنبه در ستاد تسهیلات سفر شهرستان تهران که در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد اظهار داشت: در چند سال اخیر توانسته ایم با شناسایی و تبلیغات مختلف تهران را بیشتر به مردم بشناسانیم و شهر تهران را از گذرگاه به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: تهران دارای آثاری نفیس و اماکن متعدد گردشگری و تاریخی است که می تواند محوری برای ورود گردشگران به این جاذبه ها باشد.
بزرگ نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورهای استان تهران در تعطیلات نوروزی، تنوع قومی و فرهنگی آن بوده که می تواند برای گردشگران بیشتر باشد گفت: تهران یک شهر ملی است و می توانیم به لحاظ جمعیتی با سایر شهرهای اروپایی رقابت کنیم.
وی با بیان اینکه تهران را نتوانستیم خوب معرفی کنیم افزود: در سال گذشته روزانه حدود 15 هزار نفر از مجموعه سعد آباد و 8 هزار نفر از کاخ گلستان بازدید کردند.
به گفته بزرگ نیا، گردشگری یک صنعت فرابخشی بوده و همه دستگاه ها با هم افزایی و اتحاد بتوانند خدمات مطلوبی را ارائه دهند.
همچنین مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه گفت: در طرح خدمات سفر نوروزی 22 دستگاه عضو بوده که بتوانند خدمات ویژه ای به مردم ارائه دهند.
علیرضا بای ادامه داد: با وحدت می توانیم کارها را پخته تر جلو ببریم چرا که وحدت و همدلی رمز موفقیت در کار گروهی و تیمی است.
وی با بیان اینکه نوروز تهران زیبا است گفت: اگر زیبایی تهران را بیشتر ببینیم به زیبایی و جذابیت این شهر پی می بریم چرا که ایام نوروز با توجه به خلوتی تهران می توانیم جاذبه های زیبای تهران را بیشتر رصد کنیم.
همچنین سرپرست روابط عمومی فرمانداری تهران نیز در این جلسه گفت: طرح خدمات سفر شهر تهران از 25 اسفند تا 17 فروردین ماه ادامه خواهد داشت که در دومین نشست ستاد گردشگری توانستیم 15 عضو این ستاد را معرفی کنیم.
ایمان قربانی با بیان اینکه تهران یکی از مناطق با جاذبه فراوان گردشگری است اظهار کرد: برای اطلاع رسانی بیشتر برای مسافران نوروزی جلساتی را با دستگاه های متولی برگزار کردیم که مقرر شد بسته های راهنما و فرهنگی برای مسافران در مبادی ورودی و بافت های تاریخی توزیع شود.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگي


25 درصد سفرها


تهران