گردشگری و توریسم

2 هزار تخت اقامتی در قزوین برای مسافران نوروزی آماده شده اند

به گزارش ایرنا، علیرضا خزائلی روز دوشنبه در نشست خبری ستاد خدمات سفر استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: این مراکز اقامتی برای استقبال از مهمانان نوروزی تا 40 درصد تخفیف در نظر گرفته اند.
وی ادامه داد: بازدید از تمامی مراکز تاریخی استان به غیر از موزه ها برای مسافران رایگان بوده و در این مدت نیز توزیع نقشه های راهنما و اقلام گردشگری از سوی کارگروه خدمات سفر انجام خواهد شد.
این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی این استان حدود 50 اثر مورد بازدید علاقه مندان در نوروز قرار می گیرد، تصریح کرد: 120 راهنمای گردشگری برای راهنمایی و هدایت مسافران نوروزی در قزوین به کار گرفته شده اند تا مسافران با فراغی آسوده به بازدید از اماکن مختلف بپردازند.
خزائلی خاطرنشان کرد: 60 سایت تاریخی به همراه مراکز اطلاع رسانی برای معرفی بناهای تاریخی استان به گردشگران در نظر گرفته شده اند و امیدواریم قزوین با این اقدامات از معبر استانی به مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی محوریت گردشگری در قزوین را مسجد جامع عتیق، دولتخانه صفوی، سرای سعدالسلطنه و بازار قزوین دانست و گفت: برای راحتی گردشگران، استفاده از دوچرخه در طرح هم رکاب برنامه ریزی شده و همچنین ایاب و ذهاب مسافران با اتوبوس های رایگان با مشارکت شهرداری برای بازدید از مراکز و اماکن تاریخی شهر قزوین و بوستان فدک در نظر گرفته شده است.
خزائلی ادامه داد: توزیع نقشه و بروشورهای راهنمای گردشگران در مبادی ورودی شهرهای استان به همراه برگزاری مسابقه ملی عکس و فیلم از جمله برنامه های تدارک دیده برای مسافران نوروزی استان خواهد بود.
وی با اشاره به شرایط بد اقتصادی و کاهش سفرهای برون شهری،گفت: این مساله می تواند فرصت مغتنمی برای استان جهت معرفی آثار و بناهای تاریخی به مسافران سایر استان های کشور باشد.
این مسئول به برپایی بازارچه های صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و افزود: ارایه محصولات و صنایع دستی استان به مسافران در چنین مکان هایی می تواند منجر به معرفی توانمندی ها و آثار استان به سایر نقاط کشور شود.
8054* 6101

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نوروز


قزوين