گردشگری و توریسم

9 هتل و 40 فضای اقامتی خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی است

به گزارش ایرنا مرتضی عربی روز سه شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز که به میزبانی صدا و سیمای خراسان جنوبی برگزار شد افزود: 278 غرفه و بازارچه صنایع دستی ویژه مسافران و گردشگران راه اندازی می شود.
وی گفت: مسافران نوروزی در بازارچه های صنایع دستی علاوه بر سوغات محلی می توانند از تولیدات عشایر هم دیدن کنند و معرفی آداب و رسوم عشایر از دیگر برنامه های جانبی در بازارچه های صنایع دستی خواهد بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به چاپ کتابچه سفر در خراسان جنوبی بیان کرد: البته تیراژ این کتاب کم بوده که انتظار می رود دستگاه های اجرایی به جای موازی کاری و توزیع کتابچه های مشابه، افزایش تیراژ کتابچه سفر استان کمک کنند.
وی از آمادگی باغ و عمارت جهانی اکبریه برای حضور میهمانان نوروزی خبر داد و افزود: برنامه های خاصی برای ایام نوروز در این مجموعه پیش بینی شده است.
عربی گفت: ایستگاه های کیلومتر 30 با هدف کاهش تصادفات در استان برنامه ریزی شده که امیدواریم برنامه های آن مورد توجه مسافران باشد.
وی از اجرای مراسم معنوی کوزه شکنی در ایام نوروز خبر داد و گفت: جشن نمادین از عروسی چنشت، جشنواره «هم ولایتی سلام» در نهبندان با حضور پنج هزار نهبندانی مقیم داخل و خارج کشور، میزبانی از مسافران در کپرهای کنار دهکده گردشگری خوسف با غذاها و خوراک های سنتی و برگزاری جشن های نوروزگاهی در تمام شهرستان ها از دیگر برنامه هایی است که اجرا خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه ارگ کلاه فرنگی بیرجند نیز در ایام نوروز برای بازدید مسافران بازگشایی می شود افزود: البته نیاز به هماهنگی هایی با فرمانداری دارد که در حال انجام است.
وی اظهار داشت: باغ شوکت آباد بیرجند نیز با توافقی که بین سرمایه گذار بخش خصوصی و اوقاف شده است در ایام نوروز به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.
9893*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


گردشگري


رسانه