گردشگری و توریسم

جامعه مراکز اقامتی جنوب استان اردبیل ایجاد شد

به گزارش ایرنا ، محمد رضا شایقی روز دوشنبه در جلسه تشکیل هیات مدیره این تشکل غیردولتی افزود: این تشکل با هدف صدور پروانه های فعالیت هتل ها ، مراکز خدمات گردشگری و اقامتی و حذف هزینه های مربوط به سفر به مرکز استان راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: از این پس فعالیت های مربوط به صدور پروانه فعالیت و نحوه کار تاسیسات زیر مجموعه گردشگری زیر نظر این جامعه اداره شده و اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری 2 شهرستان خلخال و کوثر نظارت بر نحوه عملکرد این تشکل غیردولتی را عهده دار خواهد بود.
شایقی افزود: صدور پروانه سالانه فعالیت هتل های منطقه نیز منوط به شرکت مدیران و کارکنان هتل های فعال در دوره های آموزشی هتلداری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان می باشد.
شایقی گفت: هم اکنون مجموع اتاق های 10 هتل و هتل آپارتمان فعال و دارای پروانه فعالیت در شهرستان های خلخال و کوثر 100 اتاق و سوئیت با ظرفیت 500 تخت بوده که در کنار این مجموعه 80 خانه مسافری مجاز و ساماندهی شده با ظرفیت 320 تخت در اسکان مسافران و گردشگران منطقه جنوب استان اردبیل فعالیت دارند.
او با بیان اینکه چند پروژه هتل سازی و مجموعه های گردشگری و مراکز اقامتی در خلخال در حال اجرا می باشد، اظهار داشت: با بهره برداری از مجموعه مرکز اقامتی قصرهای چوبی ، مرکز اقامتی و هتل ازناو ، هتل رغائب و هتل های هشجین و کلور در مراکز بخش های شاهرود و خورش رستم ظرفیت اتاق ها و تخت های پذیرش گردشگران به 2 برابر ظرفیت فعلی افزایش خواهد یافت.
علی درویشی ، رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کوثر نیز در این جلسه از اجرای طرح بزرگ گردشگری آبگرم کوثر خبر داد و گفت: طرح جامع آبگرم این شهرستان در مساحت 40 هکتار با 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا خواهد شد.
در این جلسه انتخابات هیات مدیره برگزار و سید مرتضی موذنی ،جواد فرامرزی و مهدی شاد بترتیب به عنوان رییس ،نایب رییس و خزانه دار و کروب رضایی و محمدرضا مسروری به عنوان 2 عضو از مجموع پنج عضو هیات مدیره جامعه تاسیسات و خدمات گردشگری ، مراکز اقامتی و هتلداری منطقه جنوب استان اردبیل انتخاب شدند.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


جامعه مراكز اقامتي


ميراث فرهنگي


خلخال