گردشگری و توریسم

12دانشگاه کشور در مسابقه ‘طراحی در صنایع دستی’ شرکت می کنند

یحیی رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه های تهران، علم و صنعت، هنر، الزهرا، سمنان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، فردوسی و همدان از جمله شرکت کنندگان چهارمین نشست و مسابقه ملی ‘طراحی در صنایع دستی’ در زنجان هستند.
وی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی و هنری 1 تا 3 اسفند امسال در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از اتفاقات قابل توجه در چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی ‘طراحی در صنایع دستی’، حضور و سخنرانی رئیس شورای صنایع دستی در آسیای میانه است که نشان از اهمیت این رویداد دارد.
رحمتی با بیان اینکه طراحی صنعتی در محصولات صنایع دستی با رویکرد حفظ اصالت محصول و طراحی بسته بندی محصولات صنایع دستی از محورهای عمده چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی ‘طراحی در صنایع دستی’ است، خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای موجود در تولید صنایع دستی، موضوع طراحی و انطباق آن با نیازهای بازار است که برگزاری چنین برنامه هایی می تواند به کاربردی شدن فعالیت ها منجر شود.
وی افزود: یکی از اتفاقات خوب دیگر در مسابقه ملی ‘طراحی در صنایع دستی’ امسال، برپایی نمایشگاه محصولات از 24 استان کشور است که بر اساس نشست های تخصصی قبلی و مسابقه ‘طراحی در صنایع دستی’ دوره های گذشته به نتیجه رسیده است.
به گزارش ایرنا، بهمن سال گذشته سومین ‘نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنعتی در صنایع دستی’ با حضور 45 دانشجو از 8 دانشگاه کشور و اساتید برجسته طراحی صنعتی ایران در شهر زنجان برگزار شد.
3088/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


مسابقه ملي


طراحي


صنايع دستي