گردشگری و توریسم

بیش از 34 هزار نفر به بندرهای غرب هرمزگان سفر کردند

به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شامل 30هزار و 609 مسافر و 3 هزار و 500 گردشگر بودند.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت هفت هزار دستگاه خودرو در بنادر غرب هرمزگان جا به جا شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارداشت: ثبت رکورد جدید و بی سابقه در بخش حمل و نقل دریایی، ارتقای ایمنی تردد، کاهش سانحه دریایی و کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از موفقیت های بنادر غرب استان در تعطیلات دهه فجر امسال است.
عسکری نسب گفت: ساماندهی اسکله ها، افزایش ناوگان مسافری، برگزاری آموزش های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها، بازرسی ایمنی شناورها، اجرای مانور جستجو و نجات و حضور شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت بر خدمات رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سفرهای دهه فجر است.
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه، از گردشگران و مسافران خواست برای سفرهای دریایی ایمن از بنادر و شناورهای مجاز در ایام تعطیلات استفاده کنند و پیش از حضور به بنادر، با ارسال حرف انگلیسی w به شماره 300076373000 از شرایط جوی دریایی منطقه غرب هرمزگان آگاه شوند.
وی اظهار داشت: همچنین سامانه 1550 نیز جهت اعلام شرایط اضطراری به مرکز امداد و نجات دریایی استان هرمزگان یاری رسان هموطنان خواهد بود.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندر شهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.
مرکز بنادر غرب هرمزگان با مدیریت بر هفت بندر تجاری، مسافری و نظارت بر 575 کیلومتر نوار ساحلی، از جمله بنادر با سابقه و پیشرو در زمینه تجارت کالا و جابجایی مسافر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و دومین مرکز مهم تجارت دریایی استان هرمزگان بعد از بندرعباس محسوب می شود که در 160 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.
بنادر غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.
7195/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


بنادر غرب هرمزگان


سفرهاي دريايي


بندرلنگه