گردشگری و توریسم

توسعه زیرساخت های گردشگری در دستور کار است

به گزارش ایرنا، عزیز اله شهبازی روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران افزود: استانداری و دستگاه‌های دولتی در البرز کمک خواهند کرد تا حوزه خدمات گردشگری رونق یابد.
وی افزود: با توجه به اینکه درآمدهای گردشگری هم در برنامه ششم توسعه و هم در بودجه 98 مورد تأکید قرار گرفته است این موضوع یکی از برنامه‌های ما در استان البرز خواهد بود چون این را محلی برای اشتغال پایدار و موثر در استان البرز می‌دانیم.
وی با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: کاری که امروز در حال انجام است در راستای تبادلات فرهنگی و ارتباطات اجتماعی است که جوامع امروزی ناگزیر به تقویت آن هستند.
شهبازی افزود: در این نمایشگاه چند روزه که در تهران به وقوع پیوسته، استان البرز هم به دلیل سابقه فراوان در تاریخ و هم به جهت داشتن رنگین کمانی از اقوام حضور دارد و در حوزه صنایع دستی هم حرف‌های فراوانی در کشور برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی البرز به دنبال مرمت آثار میراثی استان است، ادامه داد: در این حوزه آثاری چون محوطه ازبکی و آثار مربوط به دوره صفویه و قاجار خود را نمایان کرده است.
استاندار البرز به وضعیت غرفه البرز در نمایشگاه گردشگری اشاره و اعلام کرد: در غرفه البرز کاری که بخش خصوصی انجام داده دارای ارزش بود و میراث فرهنگی البرز کار همکاری و تسهیلگری را انجام داده بود، از بخش خصوصی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.
وی ادامه داد: در غرفه البرز نمایی از کاروانسرای شاه عباسی که در کشور و استان معروف است هم به نمایش گذاشته شده و مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است، علاوه بر این پیشرفت‌های چند سال اخیر هم به نمایش گذاشته شده است.
شهبازی با بیان اینکه البرز رنگین‌کمانی از اقوام را در خود جای داده و این باعث حضور چشمگیر افراد مختلفی در غرفه البرز شده است گفت: امیدوارم با این تبادل فرهنگی بین استان‌ها، عرضه صنایع دستی، بومگردی و طبیعتگردی تقویت شود.
شهبازی در خصوص برنامه‌های البرز برای توسعه صنعت گردشگری گفت: با توجه به طبیعت استان البرز که قطعه‌ای از بهشت است از جاده چالوس تا طالقان و همچنین اینکه ما معبر 12 استان هستیم بنابراین می‌توانیم در عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی از این فرصت استفاده کنیم، افزایش تخت‌های هتلی هم خیلی مهم است و در این بخش چندین سرمایه‌گذار مشغول به کار هستند، دولت برای بالا بردن سرانه تخت هتل اقدماتی از جمله معافیت از عوارض نوسازی و هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی انجام داده و در حوزه تسهیلات بانکی گردشگری هم پیگیری‌های ویژه‌ای از طرف آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده است.
وی افزود: جاده هشتگرد به طالقان هم که یک جاده گردشگری است بعد از 20 سال معطل ماندن پس از بازدیدها و دستورهای آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور، وزیر راه و رئیس شرکت ساخت راه‌های کشور قرار شد تا تیرماه زیر ترافیک برود، این جاده در تقویت زیرساخت‌های گردشگری جایگاه ارزشمندی دارد.
استاندار البرز گفت: بخش خصوصی در این حوزه موثر است، ما در البرز برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کرده‌ایم و با تبلیغ فرصت‌های میراثی و کمک به سرمایه‌گذاران به دنبال تقویت جایگاه گردشگری و میراثی و افزایش درآمدهای ارزی و استانی و بهبود وضعیت معیشتی مردم با استفاده از این بخش هستیم.
6993

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


نمايشگاه


زيرساخت ها