گردشگری و توریسم

٤٢ پروژه میراث فرهنگی استان اردبیل افتتاح شد

نادر فلاحی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: آیین نمادین افتتاح این پروژه ها در قالب پروژه صندوق احیا از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز گذشته افتتاح شد.
وی بیان کرد: بهره برداری میدانی و رسمی این پروژه ها در جریان سفر استاندار اردبیل به شهرستان های مختلف استان جریان دارد و بر این اساس بهره برداری کامل از ١١ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، ١٧ پروژه در حوزه گردشگری و ١٣ پروژه در حوزه زیرساخت ها و توسعه گردشگری استان انجام شد.
او میزان سرمایه گذاری و مجموع اعتبارات هزینه شده برای احداث و اجرای این پروژه ها را ٢٢٠ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع ٣٠١ نفر مشغول کار شدند.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
1905/ 1257

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


40 سالگی انقلاب


اردبیل