گردشگری و توریسم

10 طرح گردشگری در قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامگاه چهارشنبه همزمان با افتتاح طرح های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از طریق ویدئو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفتند.
کمپ گردشگری اقامتی بوستان ملی باراجین با 14 سوئیت و 23 اتاق با 46 تخت با 25 میلیارد ریال و هتل چهارستاره بغدادی تاکستان با 200 تخت با 400 میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح های مورد بهره برداری قرار گرفته بودند که توسط بخش خصوصی اجرا شده اند.
طرح مرمت مسجد مدرسه سردار، مرمت و ساماندهی آب انبار شال،مرمت آب انبار محله قملاق، مرمت حمام زیاران، مرمت برج سمیران طارم سفلی، موزه مردم شناسی تاکستان، مرمت خانه تاریخی معین الدین و مرمت انبار انبار لوشکان از دیگر طرح های مورد بهره برداری قرار گرفته بودند که با اعتبارات میراث فرهنگی اجرا شده اند.
علیرضا خزائلی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در آئین بهره برداری این طرح ها گفت: قزوین از ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و تلاش داریم با استفاده از این ظرفیت ها استان را از معبر به مقصد گردشگران تبدیل کنیم.
وی اظهار داشت: بوستان ملی باراجین در کنار روستاهای گردشگری کامان و زرشک و همچنین آثار و بناهای تاریخی مجموعه بازار و خیابان شهدا (سپه) و پیغمبریه 2 حلقه از گردشگری طبیعی و تاریخی هستند که می توان آنها را در قالب تورهای گردشگری به منظور جذب مسافران به قزوین به یکدیگر پیوند زد.
این مسئول گفت: از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه گردشگری قزوین بیش از پیش و به شکل ویژه استفاده خواهیم کرد.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بهره برداری


چهل سالگی انقلاب