گردشگری و توریسم

میراث تهران: نمی توانیم جلو تخریب بناهای تاریخی را بگیریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن شیخ الاسلامی در دومین نشست میراث فرهنگی و توسعه شهری که در موزه فرش برگزار شد اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات کارشناسی حفاظت بیشتر از آثار تارخی و رویکرد جدید برای حفاظت بیشتر از این بناها است.
وی ادامه داد: قرار است در این سلسله نشست ها، طرح های کاربردی کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
محمد حسن خادم زاده استادیار معماری و مرمت دانشگاه تهران نیز در این نشست اظهارداشت: باید به مقوله حفاظت از بناهای تاریخی بصورت علمی و دقیق تر نگاه کرد.
وی تاکید کرد: اطلاعات این نشست ها باید به سمع مردم برسد چون تهران دارای قدمت چند هزار ساله است که باید اطلاعات آن در سامانه ای گنجانده شود.
* پیشنهاد سایت موزه در پلاک 24 بازار حضرتی تهران
قدیر افروند مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران نیز این جلسه به پیشنهاد خود در خصوص ایجاد سایت موزه در کاوش های اخیرش در بازار حضرتی پرداخت گفت: این طرح با حمایت میراث، شهرداری و مالک انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این کاوش به رسیدن خاک بکر منجر شد افزود: در گمانه زنی پیش رو اشیای تاریخی از جمله سفال بدست آمد.
افروند ادامه داد: در ترانشه پیشرو برج و بارو صفوی، آثار معماری تیموری و در عمق 2 متری ترانشه سفال دوره ایلخانی بدست آمده است.
وی با بیان اینکه به صورت قطعی سازه آجری دروازه عبدالعظیم دوره صفوی از این پلاک بدست آمد و ادامه آن در طرف دیگر بازار می تواند مشخص شود.
دومین نشست توسعه شهری در خصوص گمانه زنی بازار حضرتی با حضور ناصر تکمیل همایون باستان شناس و کارشناسان مرمت و باستان شناسی در موزه فرش برگزار شد.
اواخر آذرماه امسال گمانه زنی و کاوش پلاک 24 حضرتی با حمایت مالک و گروه باستان شناسی میراث فرهنگی استان تهران آغاز شد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگی


حفاظت از آثار تاریخی


میرث فرهنگی استان تهران