اخبار گردشگری

چگونه با دوستان سفر خوبی داشته باشیم؟

سفر با دوستان همیشه لذت‌بخش‌تر از سفر با خانواده است. همه ما این نوع مسافرت را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که با توجه به همه لذتی که این سفر دارد، گاهی اوقات اختلاف نظر و سلیقه‌ها موجب ناراحتی و دلخوری می‌شود. حال چگونه می‌توان با دوستان سفر خوبی را پشت سر گذاشت و همانطور دوست ماند؟

دانش و تجربه درسفر

به دانش و تجربه احترام بگذارید

اگر یکی از افراد نسبت به مقصد اطلاعات بیشتری داشته باشید پس صلاحیت و جایگاه رهبری با اوست. اصلا ممکن است مقصد خانه آن باشد و این کسب این جایگاه کاملا درست باشد. او دوست دارد در مورد مقصد راهنمایی‌های مفیدی در اختیار شما بگذارد و مشتاقانه رفتار می‌کند. در این شرایط بهتر است به نظرات دلسوزانه او احترام بگذارید و همراهش شوید.


چگونه با دوستان سفر خوبی داشته باشیم؟

تعادل و تنوع در برنامه ریزی سفر داشته باشید

ممکن است شما به بازدید از مکان‌های تاریخی علاقه‌مند باشید و فرد دیگر به بازدید از مکان‌های مدرن و فرهنگی اشتیاق نشان دهد. نمی‌توانید در این قسمت راه خود را نشان دهید. بهتر است در تعیین اولویت‌ها تعادل برقرار کرده و اگر از یک مکان تاریخی بازدید می‌کنید، بلافاصله در برنامه بعدی خود بازدید از مکان فرهنگی را بگنجانید.


انعطاف پذیری در سفر

در طول سفر تعامل داشته و انعطاف پذیر باشید

قطعا با یک دوست راحت‌تر می‌توانید نظرات خود را رد و بدل کنید تا پدر و مادر. مثلا با دوستتان سر مکانی که می‌خواهید غذا بخورید، می‌توانید تبادل نظر داشته باشید، اما در سفر‌های خانوادگی شما معمولا تابع نظر بزرگ‌تر‌ها هستید. پس بهتر از با یکدیگر کنار بیابید و تعامل داشته باشید تا سفر بهتری را تجربه کنید.


خرید در سفر

خرید را فراموش نکنید

خرید کردن بهترین قسمت هر سفری است، اما بعضی از افراد واقعا به این کار علاقه‌ای ندارند. در مقابل رفتن به خرید برای بسیاری از افراد لذت‌بخش‌ترین کار است. به دلیل علاقه‌ای که به خرید ندارید نمی‌توانید آن را از برنامه سفرتان حذف کنید.


چگونه با دوستان سفر خوبی داشته باشیم؟

دقت در مدیریت هزینه‌های سفر و رعایت عدالت در گروه

این سفر هزینه‌ای خواهد داشت که باید به طور مساوی بین طرفین سفر تقسیم شود. قبل از سفر در این مورد حتما با همراهان خود صحبت کنید و به یک توافق کلی برسید. بهتر است در ابتدا مبلغی کنار گذاشته شود و یک نفر مسئول پرداخت هزینه‌ها باشد. هزینه‌ها به طور کامل نوشته شده و در انتها باز رسیدگی شود.


مترجم: سحر مردانه
منبع: zafigo.com