اخبار گردشگری

دلایلی برای سفر به باتومی

باتومی، شهر پر زرق و برق گرجستان که در سواحل دریای سیاه واقع شده است. این شهر ساحلی هم به شدت مورد توجه گردشگران و هم مسافران محلی قرار گرفته است. این شهر زمانی مستعمره یونان باستان بوده است به همین دلیل دارای کهنه و غنی است. امروزه باتومی به بندر اصلی گرجستان تبدیل شده و تابستان، بهترین زمان برای سفر به آن است.

دلایل قانع کننده برای سفر به باتومی

از پیاده‌روی در بلوار طولانی لذت ببرید

در امتداد دریای سیاه در شهر باتومی، پارک ساحلی زیبایی وجود دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. این پارک دارای مسیر پیاده‌روی هفت کیلومتری است که چشم‌انداز زیبای آن بهترین است. این پارک در شمال غربی ساحل باتومی واقع شده و مکان مناسبی برای قدم زدن و پیک‌نیک است. این بخش از شهر، یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های باتومی است.


دلایل قانع کننده برای سفر به باتومی

ممکن است عاشق باغ گیاه‌شناسی شوید

اگر عاشق وقت گذراندن در طبیعت زیبای باتومی شده‌اید، بازدید از باغ گیاه‌شناسی باتومی را فراموش نکنید. زمانی که در این باغ قدم می‌زنید، احساس می‌کنید در بهشت هستید. این باغ در زمینی حدود ۱۱۰ هکتاری احداث شده است و مجموعه‌ای از زیباترین و نایاب‌ترین گیاهان در آن به چشم می‌خورد. از مجموع ۲۰۰۰ گونه گیاه و درختی که در این باغ وجود دارد، تنها ۱۰۴ مورد از آن‌ها در قفقاز موجود است، بقیه گیاهان از سراسر جهان به باتومی آورده شده و پرورش یافته‌اند.


دلایل قانع کننده برای سفر به باتومی

باتومی، شهری کاملا رمانتیک است

اگر می‌خواهید نیمه گمشده خود را بیابید، حتما به باتومی سفر کنید. در این شهر آثار تاریخی عاشقانه زیادی به چشم می‌خورد که نهایت استعداد هنرمندان گرجی را نشان می‌دهد. مجسمه علی و نینو، اولین عشق و … تنها برخی از این آثار هنری هستند که خالص‌ترین ایده‌های عاشقانه را به نمایش گذاشته‌اند.


دلایل قانع کننده برای سفر به باتومی

از خوردن غذا‌های خوشمزه لذت ببرید

هرکسی که به غذا علاقه دارد، حداقل یکبار باید به باتومی سفر کند. غذا‌هایی که در باتومی وجود دارد و شما میل می‌کنید، قطعا شما را به وجد می‌آورد. خاچاپوری، تنها یکی از غذا‌های معروف گرجی است که در شهر باتومی، در تمامی رستوران‌های امتداد ساحل می‌توانید آن را بیابید.


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.bestgeorgian.com