گردشگری و توریسم

نمایشگاه صنایع دستی در بوکان گشایش یافت

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار دستی هنرمندان بوکانی در رشته های سفالگری، منبت، معرق، بافتنی سنتی، عروسک دوزی، چاقو سازی و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.
اسماعیل رحیمی اظهار داشت: علاقه مندان به هنر صنایع دستی و گردشگری می‌توانند همه روزه در ایام دهه فجر به صورت رایگان از این مکان تاریخی و آثار به نمایش گذاشته شده در آن بازدید کنند.
وی گفت: فرهنگ و تمدن در منطقه بوکان قدمتی چند هزار ساله دارد و اصالت، زیبایی و ماندگاری آن در تار و پود این هنر و فرهنگ نهفته است.
وی با بیان اینکه برای آشنایی با هنر و فرهنگ یک ملت، بهترین شیوه به نمایش گذاشتن آثار هنر آنان است از مردم خواست تا با بازدید از این نمایشگاه با پیشینه تاریخی این شهرستان از نزدیک آشنا شوند.
به گزاش ایرنا، مقبره سردار عزیزخان مکری سردار از جمله آثار ارزشمند و تاریخی باقی مانده از دوره قاجار در شهر بوکان بوده که در بوستان ملت این شهر با معماری سنتی و خاص دوره قاجاریه بنا شده است.
این بنای تاریخی با ۱۹٨ مترمربع زیربنا دارای یک گنبد مرکزی، ایوان و 2 دهلیز در طرفین است.
در دهه فجر امسال 41 طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی، آموزشی و روستایی با 630 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
7510/6185/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


چهل سالگي انقلاب


صنايع دستي


نمايشگاه