گردشگری و توریسم

نهضت احیای گردشگری در دامغان آغاز شده است

ابوالفضل حسن بیکی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز تاریخانه در صحن این مسجد در دامغان، گفت: صنعت گردشگری در شهر دامغان به همت مردم، مسئولان و فعالان این حوزه رو به رونق است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احیای آثار تاریخی و هزینه در این خصوص، نوعی سرمایه گذاری زودبازده است.
حسن بیکی تصریح کرد: مسجد تاریخانه یکی از آثار بی نظیر تاریخی و معرف این شهرستان است که امیدواریم با ثبت جهانی این اثر بار دیگر شاهد معرفی دامغان در سطح بین المللی باشیم.
حسن بیکی، ایران را مهد تمدن و آثار تاریخی کهن دانست و گفت: با احیای گردشگری و جذب گردشگر در کشور می توان موج ایران هراسی بین المللی را از بین برد.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود سرمایه گذاران به حوزه تاریخی و گردشگری می تواند سبب رونق بیشتر شهر شود که این امکان برای ورود سرمایه گذاران فراهم است.
به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت روز تاریخانه، صبح امروز در این مسجد با حضور مردم، مسئولان، فعالان، موثران، شهروندان و فرهیختگان دامغانی برگزار شد.
نصب سیاه چادر، ایجاد نمایشگاه عکس و کارگاه تولید صنایع دستی از روستاهای شهرستان، زیباسازی نمایشگاه، شعرخوانی با گویش دامغانی، شاهنامه خوانی، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع آثار تاریخی و امضای میثاق نامه حفاظت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی دامغان از برنامه های اصلی این روز بود.
مسجد تاریخانه دامغان در تاریخ 15 دی 1310 با شمارهٔ ثبت 80 به‌عنوان یکی ازآثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.
9856/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


نماينده مجلس


گردشگري


روز تاريخانه