گردشگری و توریسم

توسعه گردشگری و صنایع دستی از اولویت های استان بوشهر است

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در بازدید از نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان بوشهر افزود: صنایع دستی این استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و برخی از این محصولات دارای نشان ملی مرغوبیت هستند.
وی بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی توانمندی، آداب، رسوم و فرهنگ مناطق مختلف کشور را به مردم معرفی می کند و قرار گرفتن محصولات صنایع دستی در کنار هم رنگین کمانی از زیبایی ها را فراهم می کند.
استاندار بوشهر اظهارداشت: صنایع دستی از جمله مشاغل پاک است که تاثیرگذاری فراوانی دارد و یکی از حوزه‌هایی که در اشتغال پاک تاثیرگذاری فراوانی دارد حوزه صنایع دستی است.
گراوند گفت: اشتغال، رونق اقتصادی، گردشگری و درآمدزایی از پیامدهای صنایع دستی است و تقویت این فعالیت ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
وی اظهارداشت: توسعه صنایع دستی سبب رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاها می ‌شود و اشتغال و درآمدزایی بدنبال دارد.
استاندار بوشهرگفت: سرمایه گذاری در صنایع دستی نسبت به دیگر صنایع که سرمایه ثابت و در گردش می‌ ‌خواهد با کمترین امکانات راه‌اندازی می‌ شود و مشتریان بسیاری در بازار داخلی و خارجی دارد.
گراوند تصریح کرد: عبابافی استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد و اکنون تولید این محصول هدفمند و مورد حمایت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: یکی از اشکالات برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بوشهر فاصله آن با مرکز شهر است که برای جابه‌جایی مردم مشکلاتی ایجاد می‌ کند.
6047/6045

انتهای پیام /*


اقتصاد


نمایشگاه


صنایع دستی


نمایشگاه