گردشگری و توریسم

توجه به تاریخ در شکل‌گیری ملت های فهیم و اندیشمند مؤثر است

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح افزود: عدم توجه به تاریخ آسیب بسیار بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا توجه به نقاط ضعف و قوت در مسیر تاریخ نقش عمده‌ای در ایجاد غرور ، انگیزه و توجه به انجام امور با استفاده از تجربه‌های تاریخی دارد.
وی توصیه کرد: همان‌طور که این انجمن شکل‌گرفت، باید تلاش کرد با وجود بی‌مهری‌هایی که گاهی می‌شود، با تعریف چشم‌انداز شروع ‌کننده و ادامه‌ دهنده خوبی باشیم.
فرماندار میبد اهمیت ثبت جهانی زیلو را یادآور شد و افزود: با زمینه‌سازی برای اشتغال‌زایی در این حوزه که مزیت‌هایی دارد از جمله برند، نداشتن عوارض زیست‌محیطی و آنچه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد می‌توان نشان داده شد، کارهای خوبی را انجام داد و مسیرهای بسیار خوبی را پیمود.
وی همچنین به وجود افرادی که در این حوزه در حال امرار معاش هستند اشاره کرد که می‌توان به‌عنوان شاخص از آن‌ها یادکرد.
فرماندار میبد تصریح کرد: با کمک مردم و با نگاه خوب و انگیزه‌ای که دارند، کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود، دولتی‌ها نمی‌توانند در مدتی که کار صورت گرفته، آن را انجام دهند.
اجرای برنامه‌های علمی، فرهنگی و رونمایی از مجله سرو آیین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
زمینه فعالیت عمده انجمن هفت خشت میبد (مهبد) حفظ و معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان و همچنین توجه به توسعه گردشگری از طریق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده با کمک متولیان دولتی و علاقه‌مندان خواهد بود.
انجمن هفت خشت مهبد با شماره ثبت 252 پس از اخذ تأییدیه‌های لازم از سوی فرمانداری و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان و استان یزد در تاریخ 15 آبان امسال در مرجع ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری میبد به ثبت رسید.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

انتهای پیام /*


فرهنگي


انجمن تاريخي


ميبد


فرماندار ميبد