اماکن دیدنی ایران

رونق گردشگری زمستانی ایران با احداث کمپینگ در ارتفاع ۳هزار متری

یک مسؤل میراث فرهنگی از صدور مجوز احداث کمپینگ در ارتفاعات بالای ۳ هزار متر خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: ناصر محمودی – معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه به لحاظ زیست محیطی ساخت و ساز در ارتفاع بالای سه هزار متر ممنوع است، مجوزهای سرمایه گذاری صرفا برای استقرار کمپینگ و چادر صادر می شود.

وی افزود: به عنوان مثال پناهگاه دوم کوه سبلان در ارتفاع بالای سه هزار متر یک سازه کانکس است.معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی در پروژه های سرمایه گذاری قویا مورد تاکید بوده و در ارتفاعات نیز مطابق همین ضوابط عمل می شود.

محمودی با اذعان به قابلیت های متعدد استان اردبیل در ورزش کوهنوردی حرفه ای اضافه کرد: اداره کل رونق ورزش های زمستانی را با هدف رونق گردشگری زمستانی و در راستای تحقق زمستان بیدار اردبیل دنبال می کند.

وی افزود: بر همین اساس پروژه های سرمایه گذاری که با رعایت ضوابط و مقررات پیشنهاد شود، تا مرحله بهره برداری مورد حمایت است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل در خصوص پروژه های سرمایه گذاری در دست احداث مرتبط با گردشگری زمستانی تصریح کرد: «مجوز احداث دو پیست اسکی صادر شده و در مرحله ساخت هستند.»

محمودی تصریح کرد: «یکی از این دو پیست اسکی با نام آلوارس دو یا اوجور در مجاور پیست اسکی آلوارس سرعین در حال احداث است و دیگری در ارتفاعات و مجاور آب‌درمانی شابیل احداث می شود.»

وی افزود: هر دو پروژه در ارتفاع دو هزار و 300 تا سه هزار متر احداث می شوند و مطابق قول مساعد سرمایه گذار تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهند رسید.