گردشگری و توریسم

دستگاه «سی اِن سی» به شهر ملی منبت آسیب می زند

به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز دوشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر افزود: با توجه به اینکه مبل و منبت یکی از موارد مهم اقتصاد مقاومتی است، باید از هر آسیبی در امان باشد.
وی با تاکید بر اینکه از ورود هر گونه دستگاه «سی اِن سی» به شهر ملی منبت باید جلوگیری شود بیان کرد: به طور جد کنترل ورود و استفاده از دستگاه «سی اِن سی» باید در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در صورت استفاده برخی از فعالان مبل و منبت از دستگاه «سی اِن سی»، نسبت به صدور مجوز و یا تمدید پروانه های آنان برخوردهای لازم صورت گیرد.
فتحی همچنین بر لزوم تحویل به موقع تولیدات مبل و منبت به مشتریان تاکید کرد و گفت: به عنوان یک دستور و برنامه متولیان مبل و منبت باید در قالب یک مجموعه یا اتحادیه متمرکز شوند تا نظارت ها و پیگیری های لازم به درستی انجام شود.
وی شناسنامه دار شدن برخی کارگاه های مبل و منبت را ضروری دانست و افزود: مکاتبه های لازم برای واردات چوب و مواد اولیه و اعزام یک گروه از فعالان مبل و منبت به کشورهایی همچون گرجستان انجام شده است.
معاون استاندار همدان همچنین انگور را نیز از دیگر مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی در این شهرستان دانست و بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه باید اقدام جدی داشته باشیم.
فتحی اجرای طرح آبیاری نوین را از مهمترین اولویت ها برای شهر جهانی انگور دانست و اظهار داشت: در اجرای این طرح در شهرستان کم کاری شده و از تسهیلات بلاعوض دولت برای اجرای آبیاری نوین به خوبی استفاده نشده است.
وی تهیه سبد، گونی های چتایی، تهیه روغن کربنات و اقدام جدی برای صادرات را از دیگر ضرورت ها در حوزه انگور و کشمش برشمرد و افزود: تلاش ما باید بر این باشد تا ارزش افزوده این صنعت به دست باغداران برسد.
فتحی تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را در شرایط کنونی اثرگذار دانست و گفت: در راه تحقق اقتصاد مقاومتی نباید مانعی وجود داشته باشد و مدیران نسبت به این اولویت مهم بی تفاوت نباشند.
وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر این اساس طبق ضرورت حدود یک دهه است که نامگذاری شعار سال به سمت و سوی اشتغال، تولید و اقتصاد است.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: اقدامات برجسته ای در حوزه اقتصاد مقاومتی ملایر وجود دارد که می تواند تحول ایجاد کند و در رونق تولید، اشتغال و گردشگری شهرستان اثرگذار باشد.

** 46 چاه غیرمجاز در ملایر مسدود شد
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان گفت: در 9 ماهه امسال تعداد 46 چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود و 83 کنتور هوشمند نصب شد.
حسین فارسی افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در مصرف برق، اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر پنل های خورشیدی را جایگزین برق کرد که مقرر شد سایر دستگاه های اجرایی نیز این طرح را در بودجه سال 98 خود تعریف کنند.
وی به پیگیری و بازدید از طرح های عمرانی شهرستان به ویژه در بخش خصوصی همچون تصفیه خانه و خط انتقال آب شرب ملایر از سد کلان و بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است مسایل و مشکلات بخش خصوصی مرتفع، سرمایه گذاران را تشویق و برخی طرح ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
فارسی همچنین به تخریب پلی در روستای گنبد به علت بارش های برف و باران اشاره کرد و گفت: طبق برآورد حدود 15 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پل نیاز بود که با مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان این پل با سه میلیارد ریال بازسازی و احداث شد.
به گزارش ایرنا، ورود دستگاه «سی اِن سی» به شهر ملی منبت تهدیدی جدی برای این صنعت است که می تواند 15 تا 20 کارگر را بیکار کند.
دستگاه «سی اِن سی» یا همان دستگاه کپی حکاکی تصاویر روی چوب است که حدود 70 تا 80 درصد از کار طراحی روی چوب را انجام می دهد.
ملایر در اردیبهشت ماه سال 96 به عنوان شهر ملی منبت ایران به ثبت رسید.
7528/2087

انتهای پیام /*


اقتصاد


ستاد اقتصاد مقاومتي


مبل و منبت


فرماندار ويژه ملاير