گردشگری و توریسم

140عروسک آیینی از سراسر کشور به کانون پرورش فکری کردستان ارسال شد

سیروان کنعانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح تبدیل عروسک های آیینی به نمایشی از برنامه های کانون پروش فکری کودکان این استان در کشور بوده که مرحله اول آن در پاییز به اتمام رسید.
وی اضافه کرد: مرحله اول این طرح ابتدای امسال شروع شده بود که تا پایان پاییز از استان های مختلف کشور تعداد 140 عروسک به دبیرخانه آن در کانون پرورش فکری کردستان ارسال شد.
معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: توسط هر شرکت کننده در این طرح 2 عروسک شامل آیینی و تبدیل شده آن به نمایشی برای دبیرخانه طرح ارسال شده است.
کنعانی یادآورشد: در ارتباط با هر کدام از عروسک های آیینی ارسال شده مطلبی هم در زمینه استفاده از آن در آیین و سنت های موجود در منطقه توسط شرکت کنندگان نگارش شده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال هم فراخوان برگزاری مرحله دوم این طرح اعلام می شود، گفت: این طرح سه ساله است و در این مدت عروسک های تبدیل شده ای که قابلیت نمایش داشته باشند انتخاب و توسط معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به تولید ملی می رسد.
معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار داشت: این طرح به منظور احیای عروسک هایی که دارای هویت هستند و قابلیت تبدیل به عروسک های نمایشی را دارند، اجرا شده است.
کنعانی با بیان اینکه امسال بیشترین توان و انرژی خود را صرف برگزاری مهرواره منطقه ای بوکه بارانه کردیم، افزود: بخشی از این مهرواره به نمایش های آیینی و سنتی اختصاص داشت.
به گزارش ایرنا، بوکه بارانه و چمچه گلین از عروسک های محلی رایج در استان کردستان است.
در حال حاضر بالغ بر40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هستند.
9936 / 6108

انتهای پیام /*


فرهنگي


عروسك آييني


كانون پرورش فكري


كردستان