گردشگری و توریسم

واگذاری کاروانسرای تاریخی سمنان به میراث فرهنگی سرعت گیرد

محمد جهانشاهی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون این مکان تاریخی برای نگهداری زندانیان استفاده می شود، اما با ساخت و تکمیل زندان جدید در مرکز استان، انتظار می رود این کاروانسرای تاریخی برای اجرای طرح های اقتصادی حوزه گردشگری، در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: این کاروانسرا مربوط به دوران صفویه است و در چند سال گذشته با وجود تغییرات فراوان در ظاهر، ساختار معماری تاریخی قابل توجهی دارد که برای جذب گردشگر و بازسازی همچنان پابرجاست.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری تمام زندانیان از این مکان به زندان جدید در حال ساخت در خارج از شهرسمنان منتقل می شوند.
جهاشاهی تصریح کرد: نشست های تخصصی برای واگذاری این کاروانسرا به بخش خصوصی با دستگاه قضایی استان سمنان انجام شده است و امیدواریم با برنامه ریزی های اصولی هرچه سریع تر عملیات واگذاری این طرح آغاز شود.
وی اضافه کرد: این کاروانسرا تا سال 1364 تحت تملک میراث فرهنگی استان سمنان بود اما به دلایل مختلف به قوه قضائیه واگذار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در آینده نزدیک سایت موزه بزرگ استان در کنار کاروانسرای تاریخی شهر سمنان راه اندازی می شود و واگذاری کاروانسرا به بخش خصوصی می تواند مجموعه گردشگری بی نظیر برای توسعه اقتصادی استان سمنان ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود 30 کاروانسرا وجود دارد.
در این استان 700 اثر تاریخی در فهرست آثار تاریخی ثبت شده است که از این تعداد حدود 30 درصد بناهای تاریخی در شهر سمنان وجود دارد.
7339/6103

انتهای پیام /*


اقتصاد


ميراث فرهنگي


واگذاري بنا


كاروانسرا