گردشگری و توریسم

صدور مجوز خدمات گردشگری در اورامانات باید مانند چالوس باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ استاندار کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه منطقه اورامانات از لحاظ پتانسیل های گردشگری دست کمی از شمال کشور ندارد، گفت: متاسفانه ضوابط و مقرراتی که برای توسعه خدمات گردشگری در اورامانات از سوی برخی دستگاه ها اعمال می شود در شمال اعمال نمی شود.
هوشنگ بازوند تاکید کرد که همان ضوابطی که برای صدور مجوز رستوران ها و مراکز اقامتی در چالوس اعمال می شود باید در منطقه اورامانات نیز رعایت شود.
او با بیان اینکه محور اورامانات سخت تر از چالوس که نیست ، گفت: سرمایه گذاری که بخواهد در اورامانات رستورانی ایجاد کند اداره راه می گوید باید 130 متر عقب نشینی کنید که یا به کوه برخورد می کند و هزینه زیادی بابت تسطیح بپردازد و یا دره مانع از ساخت و ساز می شود.
وی یادآوری کرد که در چالوس و مسیر شمال در کنار جاده چندین رستوران و مرکز اقامتی ساخته شده اما در اورامانات این اجازه به سرمایه گذاران داده نمی شود که اداره راه و شهرسازی باید جوابگوی این تناقض باشد.
او گفت: از لحاظ رتبه و جایگاه هم جاده چالوس بین المللی است و جاده اورامانات هم در حد فرعی است.
او کرمانشاه را استانی گردشگری با جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی دانست و افزود: رستوران ها و مراکز اقامتی در این استان متولی ندارد.
او از اداره کل میراث فرهنگی و حمل و نقل و پایانه ها خواست به ساماندهی این مراکز بپردازند و تیمی را روانه جاده های استان کنند.
او گفت: برخی از رستوران ها با یک تسهیلات بانکی می توانند کار خود را توسعه دهند و اشتغال ایجاد نمایند.
اورامانات به چهار شهرستان پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که با حدود 300 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارند.
این منطقه به دلیل بارندگی فراوان، جنگل ها و مراتع بکر و غارها و سراب های متعدد یکی از مناطق گردشگری منطقه غرب کشور محسوب می شود.
استاندار کرمانشاه همچنین به ساماندهی رستوران ها و مراکز اقامتی در مناطق زلزله زده نیز تاکید کرد و گفت: این مراکز به حال خود رها شده اند و هیچ دستگاهی متولی آنها نیست.
بازوند افزود: ایجاد شغل و رونق کسب و کار در اولویت اول استان است و با ساماندهی و کمک به این واحدها در قالب تسهیلات اشتغالزایی می توانیم به ایجاد شغل در این مناطق کمک کنیم.
وی اظهار داشت که تعجب می کنم چرا اداره کل میراث فرهنگی از ظرفیت های بخش خدمات در استان استفاده نمی کند و در این بخش به دنبال اشتغالزایی نیست.
او به فعالیت چندین واحد تولید و توزیع بستنی در روستای کانی شریف در محور کرمانشاه به روانسر اشاره کرد و افزود: این بستنی خود یک ظرفیت در این روستا است که با توسعه مراکز می تواند شغل های بیشتری ایجاد کند.
وی همچنین از برخی دستگاه ها که می گویند سرمایه گذاری در فلان بخش توجیه ندارد نیز انتقاد کرد و گفت: توجیه یا عدم توجیه یک طرح را باید بانک به سرمایه گذار اعلام کند نه دستگاه اجرایی.
استاندار کرمانشاه بر راحت تر کردن شرایط صدور مجوزها و سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: تنها راه اشتغال در استان همین است و بخش دولتی جوابگوی میزان افراد جویای کار نیست.
او تعداد افراد جوریای کار استان را 123 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برای این همه بیکار در بخش دولتی شغل ایجاد نمی شود.
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار ایجاد یک هتل در فرودگاه کرمانشاه شد و گفت: در حالی که در برخی از فرودگاه ها هتل برای استراحت مسافران ایجاد شده اما در فرودگاه کرمانشاه با موانعی برخورد کرده ایم.
بازوند ، فرودگاه کرمانشاه را یکی از فرودگاه های فعال کشور نام برد و افزود: نیاز به مکانی برای اقامت و استراحت مسافران در این فرودگاه داریم.
در این جلسه مقرر شد تیمی از میراث فرهنگی و حمل و نقل و راهداری در محورهای استان به مسایل و مشکلات رستوران ها و مراکز اقامتی رسیدگی کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
3033/8066

انتهای پیام /*


اجتماعي


صدور مجوز


اورامانات


گردشگري