گردشگری و توریسم

2300 گردشگر خارجی در اقامتگاه های بومگردی شهداد اقامت کردند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی با بیان اینکه 33 اقامتگاه بومگردی در شهداد راه اندازی شده است افزود: با راه اندازی این اقامتگاه ها، ماندگاری گردشگران در این منطقه افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اقامتگاه های بومگردی توانستند زمینه اشتغالزایی مناسبی فراهم کنند اظهار داشت: هر اقامتگاه به شکل مستقیم برای سه نفر و به طور غیر مستقیم برای 10 نفر اشتغال ایجاد می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: میزان ورود گردشگر به منطقه شهداد نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش پیدا کرده که اغلب گردشگرانی از کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و غیره هستند.
وی تاکید کرد: بازدید از اماکن تاریخی، محوطه های باستانی و جاذبه های طبیعی مانند کویر شهداد دارای ضوابط خاصی است که گردشگران حتما آنها را باید رعایت و از ریختن زباله خودداری کنند.
فرخی تصریح کرد: تمام تورهای گردشگری باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجوز دریافت کنند و از ورود تورهای غیرمجاز به منطقه شهداد و کویر لوت جلوگیری می شود.
بخشی از بیابان لوت در سال 95 به عنوان اولین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است که قسمت عمده آن در استان کرمان قرار دارد و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن بشمار می رود.
بیابان لوت دارای جاذبه هایی چون کلوت ها، ریگ یلان، نبکاها، رودخانه شور، منطقه گندم بریان و غیره است و از مقاصد اصلی گردشگران در سفر به استان کرمان بشمار می رود.
شهداد در 100 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد.
3029/7437

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اقامتگاه بومگردي


شهداد