گردشگری و توریسم

40 بازارچه صنایع دستی در قزوین برپا شد

میثم حصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازارچه ها با هدف حمایت از کالای ایرانی و پشتیبانی از هنرمندان حوزه صنایع دستی برگزار شده اند.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 10 بازارچه موقت صنایع دستی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی قزوین برپا شده است، اظهار داشت: مدیران و کارکنان دستگاه ها امسال با وجود شرایط اقتصادی دشوار استقبال خوبی از محصولات تولیدی هنرمندان داشته اند.
حصاری اظهار داشت: می کوشیم تا دستگاه های اجرایی را مجاب کنیم هدایای مورد نظر خود در برنامه ها و مراسم های مختلف را از صنایع دستی انتخاب کنند چرا که با این کار از هنر ایرانی و کالای ملی حمایت می کنند.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با بیان اینکه در این نمایشگاه ها محصولات مختلفی همچون گلیم و جاجیم، دست بافته های سنتی، محصولات آینه کاری شده، پاپیه ماشه و ظروف سفال و مسی عرضه شده اند، گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی را در ادامه سال نیز همچنان در دستور کار داریم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای برپایی بازارچه های موقت صنایع دستی در نوروز سال 98 خبر داد و گفت: این بازارچه ها از اواخر اسفندماه در بناهای مهم تاریخی استان برپا خواهند شد و تا پایان تعطیلات نوروزی به کار خود ادامه می دهند.
این مسئول گفت: این بازارچه ها در کنار آثار و بناهای تاریخی و طبیعی یکی از جذابیت های حوزه گردشگری به شمار می رود.
حصاری یادآور شد: علاوه بر بازارچه های صنایع دستی موقت، 2 بازارچه دائمی صنایع دستی نیز در سرای سعدالسطلنه و خانه تاریخی داعی قزوین به فعالیت می پردازند.
6 هزار تولید کننده صنایع دستی در استان قزوین شناسایی شده اند.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


نمایشگاه