گردشگری و توریسم

امکانات زیرساختی گردشگری استان بوشهر باید تقویت شود

به گزارش ایرنا، ارغوان مهدی زاده روزسه شنبه در نشست اجرایی خدمات سفر استان بوشهر افزود: بسیج همه دستگاه های اجرایی ذیربط برای تقویت امکانات زیرساختی و رفاهی براساس یک برنامه مدون ضروری است.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در کنار همه شهرداری ها با استفاده از ظرفیت های خود تلاش می شکند تا فضای مطلوبی برای گردشگران در این استان فراهم سازد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به معرفی 24 روستای هدف توسعه گردشگری در این استان گفت: تلاش می شود زیرساخت های اقامتی و پذیرایی در بیشتر روستاهای هدف گردشگری برای نوروز آماده و به بهره برداری برسد.
مهدی زاده گفت: امسال استان بوشهر مفتخر به دریافت 2 نشان مهر اصالت یونسکو در صنایع دستی رند بافی و خوس دوزی شد و این نشان از فاخر بودن صنایع دستی این استان است در همین ارتباط یکی از ظرفیت های گردشگری نوروز در برپایی نمایشگاه های صنایع دستی برای مسافران است.
مهدی زاده اضافه کرد: با توجه به استقبال مسافران نوروزی از صنایع دستی استان بوشهر براساس برنامه ریزی ها امسال در بیشتر شهرستان های این استان نمایشگاه صنایع دستی برپا می شود.
معاون امورعمرانی استانداری بوشهر با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت دریا در بخش گردشگری گفت: تاکنون بیشترین استفاده از دریا در بخش صید و صیادی بوده و از مزایای این ظرفیت مهم در بخش گردشگری غافل بوده ایم.
مهرداد ستوده افزود: همه فرمانداران و شهرداران سعی کنند پروژه ها را تا اوایل اسفند ماه تکمیل کنند و به برپایی نمایشگاه ها بپردازند.
استاندار بوشهر گفت: نوروز 97 بوشهر یکی از استان های مطرح در جذب گردشگر بود و انتظار می رود سال 98 با توجه به آمارها این رویه رشد جذب گردشگر ادامه یابد.
عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به استقبال مسافران نوروزی از استان بوشهر باید از این امکانات در حد جمعیت پیش بینی شده فراهم شود.
وی ادامه داد: ساحل و دریا یکی از ظرفیت های خوب استان بوشهر است که باید برای توسعه این ظرفیت و جذب هرچه بیشتر گردشگر در این استان استفاده شود.
گراوند بیان کرد: در همین ارتباط همه شهرداران شهرهای ساحلی باید امکانات تفریحی و گردشگری ساحلی را تا قبل از نوروز آماده کنند.
6043/6047

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


دريايي


بوشهر