گردشگری و توریسم

ورود دو دیفرانسیل ها به کویرهای استان اصفهان ساماندهی می شود

محسن یارمحمدیان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودروهای دو دیفرانسیل برای ورود به عرصه های کویری جهت سافاری یا آفرود باید مجوزهای لازم را از دفتر کلوپ سافاری استان اصفهان دریافت کنند تا مجموعه گردشگری با مشکلی رو به رو نشود.
وی افزود: هر منطقه گردشگری ظرفیتی دارد که باید مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته و اجازه ورود گردشگران به منطقه بیش از ظرفیت آن داده نشود، که این امر وظیفه اصلی کلوپ سافاری استان اصفهان می باشد.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: باید آموزش های لازم به علاقه مندان سافاری، آفرود و حتی گردشگران داده شود تا در کنار ترویج گردشگری مسئولیت پذیر و پایدار، رابطه متناسب بین ارزش های جامعه میزبان و فرهنگ میهمانان نیز ایجاد شود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان به ورزش های کویری باید در مورد میراث تاریخی و محیط زیست به عنوان خط قرمز، مسئولیت پذیر باشند؛ وظیفه دولت هم در این میان حمایت از بخش های غیر دولتی و خصوصی می باشد که این مهم در استان اصفهان در حال شکل گیری است.
یارمحمدیان یادآور شد: کلوپ سافاری در روزهای گذشته گام هایی جهت ساماندهی خودروهای دو دیفرانسیل ورودی به کویر مرنجاب برداشته که رویداد مهمی در زمینه حفاظت از محیط زیست و گردشگری پایدار است و امید می رود با کمک سایر دستگاه ها و گردشگران شاهد ساماندهی سریع آفرود و سافاری در سایر نقاط کویری استان اصفهان هم باشیم.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان چند نقطه کویری مورد توجه از جمله ریگ جن، مصر، دق سرخ، خارا، سیازگه و فرحزاد دارد.
مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل که به تازگی ساماندهی آن آغاز شده، جزو بکرترین و زیباترین کویرهای استان و کشور است که با برخورداری از ظرفیت های کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی می باشد.
تردد بی ضابطه مسافران، گردشگران، علاقه مندان سافاری و آفرود در فقدان نیروهای امدادی و انتظامی، مسیرهای دسترسی ناهموار، نبود پوشش تلفن همراه، نبود امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، سطل زباله و پایگاه اطلاع رسانی از جمله کاستی های بارز این نقاط کویری به شمار می رود.
7472/8123

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


كوير


استان اصفهان